دعای پر فیض عرفه در نقاط مختلف استان همدان طنین انداز شد

همزمان با فرا رسیدن روز عرفه مردم استان همدان با حضور در اماکن مذهبی این شهر دعای پرفیض عرفه را قرائت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دعای عرفه امام حسین (ع) دعایی منسوب به سیدالشهدا (ع) که بنابر روایات، آن حضرت در روز ۹ ذی الحجه در صحرای عرفات خوانده است.

عصر دیروز همزمان با فرا رسیدن نهم ذی الحجه، روز عبادت و بندگی، روز عرفه، مردم خداجوی همدان با حضور در پارک مردم و در جوار مزار شهدای گمنام، امامزادگان و تکایا ندای الهی العف سر داده و هم صدا با حجاج بیت الله الحرام مغفرت و رحمت الهی را از خدای متعال مسئلت کردند.

مراسم پر فیض دعای عرفه در ۱۲ نقطه شهرستان ملایر و با حضور گسترده مردم برگزار شد و طنین نوای دعای روز عرفه در سراسر شهرستان نجوا شد.
مردم مومن شهرستان نهاوند دعای پر فیض عرفه را همزمان با سراسر کشور در مصلی نماز جمعه این شهر زمزمه کردند.

دیروز همزمان با روز عرفه، در گلزار شهدا و بقعه متبرکه شهرستان تویسرکان، دلدادگان حسینی (ع) دست دعا برداشته و دعای عرفه را قرائت کردند و نجوای ملکوتی و دلنشین این دعای ویژه در جوار قبور مطهر شهدای گمنام در تپه نورالشهداء، هم طنین انداز شد.

مردم ولایتمدار و مومن سایر نقاط استان، با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و آستان مقدس امامزادگان، دعای روح بخش عرفه را زمزمه کردند.

در آیین معنوی روز عرفه، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و واعظان، دعای عرفه را در فضایی آکنده از معنویت قرائت و حاضران نیز با چشم‌های اشک آلود، آن دعای عرفانی را زمزمه و طلب رحمت و بخشش کردند.

دعای عرفه علاوه بر مزار شهدا در ۷۰ بقعه و تکایای استان همدان قرائت شد.

انتهای پیام/ا


برگزاری مراسم دعای عرفه در امامزادگان و تکایا

برچسب ها: عرفه ، امامزادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.