گردهمایی بنکداران مواد غذایی کشور در شیراز

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان مواد غذایی شیراز از برگزاری گردهمایی بنکداران مواد غذایی کشور در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالله رزاق‌منش رئیس اتحادیه عمده‌فروشان مواد غذایی شیراز پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری گردهمایی اتحادیه‌های بنکداران کشور به همت اتحادیه صنف بنکداران شیراز خبر داد و اظهار کرد: این همایش روز جمعه ۲۵ مردادماه با حضور روسای اتحادیه‌های بنکداران سراسر کشور در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

او، تبیین جایگاه بنکداران، تجار و توزیع در رونق تولید، تبادل نظر با روسای اتحادیه‌های بنکداران در سراسر کشور برای برون رفت از وضعیت اقتصادی فعلی کشور، تجلیل از واحد‌های صنفی نمونه و تبیین نقش بنکداران در تامین و توزیع کالای اساسی را از جمله اهداف اصلی این گردهمایی برشمرد.

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان مواد غذایی شیراز تصریح کرد: اعضای اتحادیه عمده‌فروشان مواد غذایی و بهداشتی و خشکبار شیراز، مسئولان اتاق اصناف ایران و فارس، روسای اتحادیه‌های بنکداران مراکز استان‌ها و روسای اتحادیه‌های صنفی شیراز از جمله شرکت‌کنندگان این گردهمایی هستند.

او با تاکید بر این که با توجه به پیشرفت جامعه و فناوری‌های روز باید اصناف نیز خود را به روز کنند و از نظر آگاهی و آموزش سطح خود را ارتقا دهند، افزود: یکی از اهداف این گردهمایی بحث آموزش و ارتقاء آگاهی اصناف است، زیرا در این شرایط اقتصادی بخصوص در یک سال اخیر که با نوسانات بازار ارز رو به رو بوده‌ایم فشار زیادی بر روی اعضا اتحادیه بوده است.

رزاق منش بیان کرد: اتحادیه بنکداران شیراز ۴۸۰ عضو دارد که در یک سال اخیر برخی از آن‌ها به دلیل مشکلاتی که در بازار ارز رخ داده مجبور به ابطال پروانه کار خود شده‌اند.

او افزود: دولت از تولیدکننده و صنعت حمایت می‌کند، اما از بخش اصناف حمایت نمی‌شود البته ما منکر نقش تولید در رونق اقتصادی کشور نیستیم، ولی حرف ما این است که تولید و توزیع یک حلقه به هم پیوسته هستند و یکی از بازو‌های نظام بنکداران هستند کما اینکه در ۶ ماه گذشته با کمک اتحادیه بنکداران قیمت شکر در بازار متعادل شده است.

کمبود سرمایه در گردش سبب تضعیف واحد‌های بنکداری شده است

حسام منیری رئیس کمیسیون آموزش و فنی اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی و بهداشتی شیراز، نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلاتی که اعضا اتحادیه با آن رو به رو هستند مانند سایر فعالان اقتصادی سرمایه در گردش است که همین موضوع ‎سبب تضعیف فعالیت برخی از واحد‌های بنکداری شیراز شده است.

او با بیان اینکه سیستم توزیع در کشور ما یک سیستم معیوب است و یکسری نهاد‌های موازی متولی توزیع هستند که نه تنها مدیریت هماهنگ و یکسانی ندارند بلکه سبب بالا رفتن هزینه‌های توزیع شده‌اند، افزود: یکی از اهداف این همایش اثبات جایگاه بنکداران و نقش آن‌ها در توزیع ارزاق عمومی و رونق تولید است.

منیری ادامه داد: تولید و توزیع هر کدام به تنهایی و خودجوش نمی‌توانند رونق بگیرند تولید برای رونق خود به سیستم بازرگانی و چرخه توزیع مناسب نیاز دارد و به عبارت دیگر از مزرعه و معدن تا مصرف همه بخش‌ها مرتبط از جمله صنعت و توزیع باید به صورت متوازن رشد کنند و به صورت متوازن از امکانات کشور استفاده کنند.

انتهای پیام/چ

 

برچسب ها: تغذیه ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار