رشیدیان خبر داد؛

ملت ایران برائت خود را از استکبار، کفار و ظالمان و نیز دفاع ازملت مظلوم فلسطین را فریاد کردند

رئیس سازمان حج و زیارت درباره مراسم برائت از مشرکین امسال در عرفات توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضا رشیدیان در حاشیه مراسم برائت از مشرکین امسال درعرفات به خبرنگاران گفت: ملت ایران در این مراسم برائت خود را از استکبار، کفار و ظالمان و نیز دفاع ازملت مظلوم فلسطین را فریاد کردند.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه نحوه و وضعیت خدمات رسانی به زائران طی امسال در قیاس با قبل اظهار کرد: در مذاکراتی که با وزارت حج عربستان و موسسه مطوفین ایرانی وزارت حج این کشور داشتیم تمامی ملاحظات و تدابیرلازم برای پذیرایی، اقامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران برنامه ریزی شد.

وی عنوان کرد: چنانکه روز گذشته سنگینی‌ترین ترابری برای جابجایی ۹۰ هزارزائر را داشتیم و بدون مشکلی به انجام رسید که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از خواهران و برادران اهل سنت صیح دیروز و عصر مابقی زائران را آن هم در زمانی کمتراز وقت پیش بینی شده از مکه منتقل شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: امروز صبح هم زائران اهل سنت خیلی زودتر از زمان پیش بینی شده از منا به عرفات انتقال یافتند.

رشیدیان درموضوع برنامه ریزی برای رمی جمره هم گفت: بدین منظور برای کاهش ازدحام و سهولت درانجام اعمال پیش بینی شده که بیش از ۵۰ درصد زائران ما شامل بانوان و افراد معذورین و ... با عنوان وقوف اضطراری به منا اعزام و صبح زود برای رمی جمره اعزام شده و باز می‌گردند.

وی گفت:، اما برای مردان هم مسیر‌ها و ساعت‌های حرکت پیش بینی و مدیران کاروان‌ها در این رابطه توجیه شده و آموزش‌های لازم رادریافت کرده اند و با محاسبات دقیقی که از مشعر تا منا و منا تا رمی جمره عقبه صورت گرفته مسیر کاملا مشخص و نیرو‌های امدادی هم درمسیرمستقرو امکانات لازم هم تدارک شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: همچنین برای آن دسته از زائرانی که به هر دلیلی اعم از بیماری و مشکل جسمی و .. توان انجام اعمال را ندارند هیات پزشکی حج و زیارت خدمات لازم را برنامه ریزی کرده و بدین منظور تعدادی از این افراد با آمبولانس و امکانات پزشکی به منا منتقل شده اند و به نیابت اعمالشان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج98 ، عتبات عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار