وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

نظام حقوق فرهنگ و رسانه نیاز به تکمیل و تقویت دارد/ اختلاف یک آهنگساز و تهیه کننده با دعوای کوچک حل نمی‌شود

صالحی بر ضرورت تقویت نظام حقوق فرهنگ و رسانه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  صبح امروز (سه شنبه پانزدهم مرداد ماه) مجتمع شماره ۳۵ شورای حل اختلاف تهران ویژه فرهنگ، رسانه و هنر با حضور سخنگوی قوه قضاییه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورا‌های حل اختلاف در تهران افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: با افتتاح این مجتمع اهداف مورد نظر ما به صورت گام به گام تحقق پیدا خواهد کرد.

صالحی تصریح کرد: از دیرباز تاکنون جامعه یک جامعه فرهنگی بوده است و نوع نگاه به اصحاب فرهنگ و هنر باید مزیت‌هایی پیدا کند و این به معنی آن نیست که با عدالت در تضاد باشد.

او با بیان اینکه مخاطب محصولات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای اعضای جامعه هستند، افزود: حوزه‌های امنیت، اقتصاد، علم، آموزش و غیره باید با موضوعات فرهنگ و رسانه مرتبط باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید به حوزه فرهنگ و هنر از بعد اجزای زندگی اجتماعی نگاه کرد.

او افزود:با مسئولان قوه قضاییه در خصوص نقش فرهنگ و رسانه گفت‌وگو کردیم و در دوره جدید این قوه قرار شد تا این موضوعات نقش پر رنگ‌تری را ایفا کنند.

صالحی تصریح کرد: در فضای مسائل قضایی اصحاب فرهنگ و رسانه چند نکته وجود دارد، اصحاب فرهنگ و رسانه دارای ویژگی‌های شخصیتی هستند.

او افزود: مسیر دادرسی ما در فضای قضایی، مسیری طولانی است و این موجب می‌شود که افراد یا وارد آن‌ نشوند و یا اینکه در مجموع شکایت خود را پس بگیرند.

صالحی تصریح کرد: در زمینه بررسی موضوعات مرتبط با قاچاق کتاب و مسائل فرهنگی، مولف احساس می‌کند که مسیر دادرسی او با هزینه‌های گزاف به نتیجه می‌رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر و رسانه شاخه‌های گسترده‌ای دارد، گفت: در حوزه‌ها فرهنگی زیرشاخه‌های بسیار زیادی داریم و باید بررسی اختلاف‌ها و مسائل قضایی این زیر شاخه‌ها به صورت دقیق صورت گیرد.

او افزود: با دعوای کوچک نمی‌توان اختلاف یک آهنگساز و تهیه کننده را حل کرد.

صالحی با بیان اینکه ۷۰ درصد پرونده‌ها در شور‌های اختلاف حل می‌شوند، تصریح کرد: بر اساس آمارهای سال ۹۶، بیش از ۲ میلیون پرونده در شورای حل اختلاف تشکیل شده است و بیش از دو سوم آن‌ها با صلح و سازش حل و فصل شده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حل مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه پس از افتتاح این مجموعه به روال خواهد افتاد، گفت: در حوزه صنوف و وزارتخانه‌ها به تعیین یک‌سری بند‌ها نیاز داریم، چرا که بسیاری از اختلافات به دلیل نبود قانون و تبصره‌های مورد نیاز در حوزه صنوف قابل مشاهده است.

او ضمن تأکید بر تقویت حقوق فرهنگ و رسانه افزود: مدل‌ها، جریان و نظام حقوق فرهنگ و رسانه نیاز به تکمیل و تقویت دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: گام اول ما در مسیر رسیدگی به مسائل حقوقی رسانه و فرهنگ و هنر به ثمر رسیده است و به سوی تحقق سایر گام‌های خود اقدام خواهیم کرد.

صالحی گفت: باید کارهای پیش کارشناسی را به سمتی پیش ببریم که داوری عادلانه تحقق یابد، هرچه در نظام مشترک بین صنوف فرهنگ و هنر بیشتر حرکت کنیم، داوری بهتری شکل خواهد گرفت و حکم عادلانه باید در مسیری که افکار عمومی را مجذوب می‌کند، حرکت کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت فرهنگ ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار