برداشت بیش از ۱۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در شهرستان نمین

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول سیب زمینی در شهرستان نمین برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام محسنی، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: با توجه به اختصاص حدود ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان نمین به کاشت سیب زمینی پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول از این سطح زیرکشت برداشت شود.

او با اشاره به پیش‌بینی تولید بیش از ۱۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در شهرستان نمین اظهار کرد: امسال حدود سه‌هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان نمین به کشت سیب زمینی اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود از این سطح بالغ بر ۱۵۰ هزارتن محصول برداشت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نمین افزود: بیش از ۲۰۰ هکتار از این سطح با روش‌های نوین از جمله آبیاری بارانی و قطره‌ای (نوارتیپ) آبیاری می‌شوند که به میزان قابل ملاحظه‌ای مصرف آب را کاهش و راندمان تولید محصول را افزایش داده و دست کم ۸۰۰ هزار متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

محسنی بیان کرد: متوسط عملکرد هر هکتار سیب زمینی در شهرستان نمین حدود ۳۸ تن در هکتار است که با استفاده از روش‌های زراعی و آبیاری با شیوه‌های نوین و مدرن به‌جای روش‌های سنتی می‌توان عملکرد محصول تولیدی را به بالای ۷۰ تن در هکتار رساند.

او اذعان داشت: ارقام «اگریا، سانته، مارفونا، جلی وساتینا» از جمله ارقامی هستند که در شهرستان نمین کشت می‌شوند و رقم آگریا به دلیل گوشت زرد و مزه مناسب و ذائقه پسندی برای مصرف خوراکی و صنعت فرآوری استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ح

کشت سیب زمینی در ۳ هزار هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان نمین

برچسب ها: کشاورزی ، سیب زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار