ستاد بازآفرینی محرک توسعه است/ تسهیلات ۹ درصدی نوسازی بافت فرسوده

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت:تفاهم نامه‌ای بین شرکت بازآفرینی شهری کشور و بانک مسکن به امضا رسیده است که بر اساس آن، برای دریافت تسهیلات نوسازی با نرخ سود ۹ درصد توافق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم در سومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان گفت: شهرداری، دستگاه‌های زیربنایی مانند آبفا، برق، گاز و ... به همراه سایر دستگاه‌های عضو ستاد باید به صورت مجدانه در نوسازی بافت‌های ناکارآمد تلاش نمایند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی قم عنوان کرد: ستاد بازآفرینی شهری، محرک توسعه است و نتیجه و برآیند آن اقدام‌هایی است که بنیاد مسکن در بافت‌های فرسوده قم به شکل موثر و کارآمد در حال انجام است.

صبوری همچنین از نقش موثر تسهیلات بانکی به عنوان محرک نوسازی بافت فرسوده یاد کرد و ادامه داد: تفاهم نامه‌ای بین شرکت بازآفرینی شهری کشور و بانک مسکن به امضا رسیده است که بر اساس آن، برای دریافت تسهیلات نوسازی با نرخ سود ۹ درصد توافق شده است.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی صحیح، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و استفاده از همه ظرفیت‌های تبلیغی باید در خصوص این تسهیلات به مردم آگاهی داد و از آن‌ها برای استفاده از آن دعوت نمود.

وی افزود: از حدود ۴۰۰ سهمیه اختصاصی برای دریافت تسهیلات بانکی ۹ درصد تنها ۸۰ مورد جذب شده است.

صبوری در بخش دیگر از سخنان خود بیان کرد: در سامانه خرید بلیت اینترنتی از مبدأ قم تنها سفر به سه استان تعریف شده است.

وی افزود: برنامه ریزی دقیقی در خصوص سفر از مبدأ قم به عنوان یکی از مراکز مهم مذهبی و زیارتی کشور و شاهراه ۱۷ استان به سایر استان‌ها انجام شود تا مردم بتوانند در سامانه‌های برخط و اینترنتی از مبدا قم به سایر استان‌ها نیز بلیت تهیه نمایند.

وی در خصوص ساماندهی میدان ۷۲ تن و خدمات مناسب به مسافران نیز گفت: حضور و انتظار مسافران برای خودرو‌های سواری و اتوبوس در این مکان جلوه خوبی ندارد و اغلب شاهد تصادف‌ها و صدمات مالی و جانی در این منطقه هستیم که در این خصوص باید هر چه سریع‌تر برای جانمایی درست و مناسب پایانه‌های مسافربری در سطح شهر چاره‌ای اندیشید.

مجموع کل مساحت قم ۱۲ هزار و ۹۳۹ هکتار است که چهار هزار و ۸۰۹ هکتار از بافت این شهر، فرسوده و ناکارآمد است.

این میزان بافت فرسوده شامل بافت تاریخی، سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های ناکارآمد میانی و بافت‌هایی با پیشینه روستایی است که نیازمند بهسازی، نوسازی و یا بازسازی می‌باشد.

بیش از ۶۹۷ هزار و ۳۲۰ تن معادل بیش از ۷۰ درصد جمعیت قم در بافت‌های ناکارآمد این شهر سکونت دارند.

وی در پایان یادآورشد: برای استقبال همشهریان و هم استانی‌ها از ناوگان حمل و نقل عمومی استان، نوسازی ناوگان و استفاده از شرکت‌های به نام و متخصص حوزه حمل و نقل در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

بهسازی بافت‌های ناکارآمد قم نیازمند مشارکت دستگاه‌های زیربنایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار