زلزله ۵.۲ ریشتری چرام را لرزاند/حادثه تلفات جانی نداشت/ بازگشایی جاده چرام - گچساران +تصاویر

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر چرام در کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان، دقایقی پیش زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر شهر چرام در کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

این زمین لرزه با مختصاتی به طول جغرافیایی: ۵۰.۷۹، عرض جغرافیایی: ۳۰.۵۹ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

 کانون زمین لرزه، ۱۸ کیلومتری چرام (کهگیلویه و بویراحمد)، ۲۶ کیلومتری دوگنبدان (کهگیلویه و بویراحمد)، ۳۱ کیلومتری دهدشت (کهگیلویه و بویراحمد) اعلام شده‌ است.


بیشتر بخوانید: زلزله ۵.۷ ریشتری استان خوزستان را لرزاند


همچنین فاصله کانون زلزله تا نزدیکترین مراکز استان، ۷۶ کیلومتری یاسوج و ۱۸۴ کیلومتری بوشهر گزارش شده‌ است.

به محض وقوع زلزله در مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد ۶ تیم ارزیاب هلال‌احمر اعزام شدند که گزارش‌های اولیه حاکی از ترک‌خوردگی دیوارها در گچساران بوده است.

زلزله ۵.۲ ریشتری چرام را لرزاند/حادثه تلفات جانی نداشت/ مصدومیت ۵ نفر/ ریزش کوه در جاده چرام - گچساران

خوان پایه فرماندار گچساران گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارات جانی و مالی زلزله بامداد دوشنبه در شهرستان گچساران گزارش نشده است.

او افزود: بافت فرسوده شهر دوگنبدان نیز آسیبی ندیده و تا این لحظه تنها در برخی نقاط جاده گچساران به چرام بر اثر زلزله، شاهد ریزش کوه بوده‌ایم. جاده دیل هم ریزش داشته و در حال بررسی و سرکشی در محلات بافت فرسوده هستیم.

زلزله ۵.۲ ریشتری چرام را لرزاند/حادثه تلفات جانی نداشت/ مصدومیت ۵ نفر/ ریزش کوه در جاده چرام - گچساران

خوان پایه گفت: شایعه تخلیه برخی روستاهای محل وقوع زلزله تکذیب می شود. اوضاع در گچساران آرام است و اعضای ستاد بحران در آماده باش کامل هستند.

فرماندار گچساران تاکید کرد: آمار مصدومان حادثه ۵ نفر است که به علت ترس و درحین فرار در گچساران دچار مصدومیت شده‌اند.

او افزود: پس از بررسی از محلات مختلف در گچساران نتیجه خسارت های احتمالی را اعلام خواهیم کرد.

زلزله ۵.۲ ریشتری چرام را لرزاند/حادثه تلفات جانی نداشت/ مصدومیت ۵ نفر/ ریزش کوه در جاده چرام - گچساران

بازگشایی راه های ارتباطی

قایدی مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد در گفت‎وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، گفت: بر اثر زلزله بامداد امروز جاده دیل به گچساران و باشت به دلیل ریزش کوه مسدود شده بود که با تلاش نیرو های راهداری باز و تردد برقرار است.

وی افزود: خوشبختانه خسارت خاصی به جاده های مناطق زلزله زده وارد نشده و هم اکنون تمام جاده ها باز و تردد آزاد است.

قایدی از باز بودن راه های روستایی در این مناطق خبر داد و گفت: راه های روستایی مناطق زلزله زده دچار خسارت نشده اند و هم اکنون تردد در این مسیر ها روان است.

مصدومیت ۵ نفر در زلزله گچساران

رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت: تاکنون ۵ نفر مصدوم ناشی از زلزله ۵.۲ ریشتری به بیمارستان شهید رجایی گچساران‌ منتقل شدند.

او اظهارکرد: از این‌ تعداد ۲ نفر که شامل یک‌مرد و یک زن هستند دارای جراحات‌عمیق بوده و‌ جراحات مابقی مصدومان بصورت سطحی بوده است.

زلزله ۵.۲ ریشتری چرام را لرزاند/حادثه تلفات جانی نداشت/ مصدومیت ۵ نفر/ ریزش کوه در جاده چرام - گچساران


هادی فتاحی اصل فرماندار چرام گفت: خسارت‌های جزئی در روستا‌های آرند، بردیان و تعدادی از خانه‌های شهر چرام مشاهده شد که تیم‌های کارشناسی در حال برآورد میزان خسارت هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه مرکز زمین لرزه روستای آرند چرام تا شادگان گچساران بوده، احتمال آسیب دیدگی خانه‌های روستایی در این مناطق بیشتر است.
فرماندار چرام گفت: براساس گزارش‌های رسیده تعدادی از ساختمان‌های روستایی و شهری در این شهرستان بر اثر زمین لرزه بامداد امروز دوشنبه دچار خسارت و ترک خوردگی شد، اما هنوز آمار دقیقی دردسترس نیست.

فتاحی اصل تصریح کرد: هم اکنون تیم مدیریت بحران استانداری و نیرو‌های امدادی هلال احمر در مرکز زمین لرزه روستای آرند تا شادگان گچساران حضور فعال دارند.

فرو ریختن سقف استخر شنای شهر دهدشت

رضا نیکویی زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه گفت: بر اثر زلزله دیشب، گچکاری بخشی از سقف استخر شنای دهدشت فرو ریخت.

نیکویی زاده با بیان اینکه در این حادثه قسمتی از سقف کاذب و گچکاری این استخر دچار خسارت شد که به سرعت این مشکل حل خواهد شد افزود: این مشکل خللی در کار استخر به وجود نمی آورد و هم چنان پذیرای علاقه مندان به رشته شنا خواهد بود.


بیشتر بخوانید: خطری سازه استراتژیک سد کوثر را تهدید نمی‌کند 


جهان بین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‎وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، گفت: از بامداد امروز به محض وقوع زلزله در شهرستان‌های چرام و گچساران تیم‌های هلال احمر این دو شهرستان به حالت آماده باش در آمده و در محل حاضر شدند.

وی افزود: از همان لحظات وقوع زلزله شش تیم ارزیاب از طرف جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند و مناطق را مورد ارزیابی قرار دادند.

جهانبین بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان به همراه مدیریت بحران و مسئولان شهرستان‌ها در مناطق زلزله زده حضور دارند.

او افزود: شهرستان‌های باشت و کهگیلویه به عنوان معین شهرستان‌های گچساران و چرام در حالت آماده باش کامل قرار دارند و همچنین شهرستان بویراحمد مرکز استان برای وقوع حوادث احتمالی در حالت آماده باش کامل است.

مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: با توجه به زلزله دیشب، امروز در برخی مناطق این استان، ستاد بحران برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
انشاالله اتفاق بدی پیش نیامده باشد.ما در اکثر شهرهای خوزستان احساسش کردیم. اما فکر کنم در عمق ده کیلو متری رخ داد که این وسعت احساس شد‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
واووووو بازم زلزله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
خدايا رحم کن من خيلي ميترسم
Iran (Islamic Republic of)
viva
۰۳:۵۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
اوف،خداییش بد طول کشید حداقل ۷ ثانیه
Germany
ناشناس
۰۱:۴۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
خوزستان هم انگارزلزله بوده البته من احساس نکردم