امام جمعه موقت اراک:

کاهش۱۴ درصدی آمار ازدواج ، آفتی بزرگ برای جامعه

امام جمعه موقت اراک ، ازدواج صحیح و اسلامی را مهم ترین گام در برقراری نشاط اجتماعی در جامعه دانست.

کاهش 14 درصدی آمار ازدواج ، آفتی بزرگ برای جامعه است.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام والمسلمین عبد اللهی امام جمعه موقت اراک ،  با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت : ما  ۱۴درصد کاهش آمار ازدواج در استان و کشور داشته ایم که اصلا آمار خوبی نیست و آفتی بزرگ است که جامعه را تهدید می کند.

وی اظهار کرد : بعد از جنگ تحمیلی یک ناهماهنگی فرهنگی تحت عنوان افزایش نشاط اجتماعی به وجود آمد که با شیوه هایی ناصحیح همراه شد.و امروز هم این شعار فراوان در جامعه سر داده می شود غافل از آن که نشاط اجتماعی با حرف های ظاهری و شعار های بزک کرده تحقق نمی یابد . نشاط واقعی در واقع همان ازدواج مباح و تشکیل خانواده ای سالم همچنین جامعه پاک و سالم است.

امام جمعه موقت اراک ادامه داد :نمی شود که آدم ادعای نشاط را داشته باشد ولی در عین حال نگرانی های امنیتی و اجتماعی را هم داشته باشد. بنابراین باید انجام محرمات را در ابتدا در جامعه زدود و عمل به واجبات را در جامعه متجلی کرد تا در سایه فرهنگی اصیل و صحیح نشاط اجتماعی شکل بگیرد.

دین حقیقی ما با منادی های واقعی خود در جهان متجلی می شود

خطیب موقت جمعه اراک  ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن شهادت مظلومانه ی امام جواد علیه السلام گفت :شروع و زمینه سازی حکومت اصلی  امام عصر عجل الله  توسط امام جواد علیه السلام پایه گذاری شد. دین حقیقی ما با منادی های واقعی خود در جهان متجلی می شود. آن منادی در هر زمانی که باشد از موقعیت ها برای خویش منصب نمی سازد و فقط تلاش می کند انسان را به آن جایگاه والای از پیش تعیین شده اش یعنی بهشت برین برساند. 

وی با اشاره به این که مسئولین جمهوری اسلامی ادامه دهنده راه ائمه معصومین هستند خاطر نشان کرد : مسئولیت مسولان این نظام هر قدر منطبق بر سیره ی معصومین باشد به تحقق هدف بزرگ دین یعنی برقراری عدالت نزدیک تر است.

امام جمعه موقت اراک در بخش دیگری از خطبه ها در خصوص هفته حقوق بشر اسلامی و کرامت اسلامی نیز گفت: اعلامیه سازمان کنفرانس جهانی اسلام در واقع نسخه اصلاح شده اعلامیه جهانی حقوق بشر است اما تا کنون هیچ کدام از کشورهای اسلامی نسبت به اجرای مصوبات و مواد این اعلامیه پایبند نبوده اند.

خطیب جمعه موقت اراک اظهار داشت: این اعلامیه جهانی به کشور عربستان ارسال شد اما، سلطه گران سعودی بیشترین ضربه را به این اعلامیه وارد کردند و حفظ حقوق کودکان، زنان، غیر نظامیان و بی گناهان در جنگ ها از مهمترین مفاد اعلامیه حقوق بشر اسلامی است اما ، تاکنون هزاران زن و کودک بی گناه یمنی به دست رژیم آل سعود به خاک و خون کشیده شده اند و هیچ کس هم در این خصوص اعتراضی نکرده است.

انتهای پیام / الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.