ماجرای جالب طلب ٤٤٠ میلیونی کمیل قاسمی از ورزش!

چند روز قبل بود که خبر مثبت‌شدن دوپینگ آرتور تایمازوف، کشتی‌گیر نامدار ازبکستانی، در المپیک ٢٠١٢ شوک بزرگی را به ورزش این کشور وارد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز قبل بود که خبر مثبت‌شدن دوپینگ آرتور تایمازوف، کشتی‌گیر نامدار ازبکستانی، در المپیک ٢٠١٢ شوک بزرگی را به ورزش این کشور وارد کرد. این اتفاق هر چقدر برای ازبکی‌ها تلخ بود، در ایران به خاطر تغییری که در رنگ مدال کمیل قاسمی به وجود آمد، از آن به عنوان یک اتفاق خوشحال‌کننده یاد شد. کشتی‌گیر سنگین‌وزن ایرانی که از المپیک لندن با مدال برنز بازگشت، به خاطر دوپینگی‌شدن نفر اول و دوم آن رقابت‌ها، حالا از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان قهرمان المپیک ٢٠١٢ معرفی شده است.

ماجرای جالب طلب ٤٤٠ میلیونی کمیل قاسمی از ورزش!

قاسمی: پاداشم را بدهید!
دیروز به مناسب طلایی‌شدن کمیل قاسمی در المپیک ٢٠١٢ فدراسیون کشتی در مراسمی از او تقدیر کرد، اما این کشتی‌گیر که اولین طلای سنگین‌وزن ایران را در تاریخ المپیک به‌زودی از سوی IOC دریافت می‌کند، از مسئولان خواسته پاداشی که حقش بوده را هم بدهند: «من زحمت زیادی برای موفقیت در المپیک لندن کشیدم و پس از چند سال به حقم که مدال طلا بود رسیدم. توقع دارم مسئولان ورزش به همان اندازه که از طلایی‌های المپیک لندن تقدیر کردند و پاداش دادند به من نیز همان میزان پاداش طلای المپیک را بدهند.»

کمیل باید چقدر پاداش می‌گرفت؟
اگر کمیل قاسمی در همان المپیک لندن به مدال طلا می‌رسید، علاوه بر این‌که به گفته خودش مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کرد، می‌توانست پاداش بیشتری هم دریافت کند. او به عنوان دارنده مدال برنز در آن مقطع پاداشی را از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش گرفت، اما حالا مشخص شده که حقش بیش از آن پاداش بوده است. چند ماه بعد از المپیک لندن با حضور رئیس‌جمهوری وقت همان‌طور که به ورزشکاران وعده داده شده بود، به طلایی‌ها ٢٠٠ سکه، به نقره‌ای‌ها ١٥٠ سکه و به برنزی‌ها ١٠٠ سکه اهدا شد. درواقع کمیل قاسمی در آن مراسم ١٠٠ سکه طلا دریافت کرد، در حالی که اگر رقبایش دوپینگی نبودند، می‌توانست ٢٠٠ سکه بگیرد. همچنین کمیته ملی المپیک هم به ترتیب ٧٠، ٥٠ و ٣٠‌میلیون تومان به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز المپیک لندن اهدا کرده بود.

محاسبه مابه‌التفاوت پاداش
در روز ٤ شهریور ماه سال ١٣٩١ که پاداش قهرمانان المپیک لندن از سوی دولت وقت پرداخت شده بود، قیمت سکه تمام بهار آزادی حدود ٨٥٠‌هزار تومان بود. کمیل قاسمی اگر همان مقطع ١٠٠ سکه بیشتر دریافت می‌کرد، می‌توانست با تبدیل آن ٨٥‌میلیون تومان بیشتر به جیب بزند. همچنین این کشتی‌گیر با طلایی‌شدن می‌توانست ٤٠‌میلیون تومان بیشتر از کمیته ملی المپیک دریافت کند. البته در محاسبه قیمت سکه‌ها باید به این نکته توجه کنیم، با توجه به تورم به وجود آمده در ٧‌سال اخیر، اگر وزارت ورزش بخواهد الان پاداش کمیل قاسمی را بدهد، قطعا مبلغ بسیار بیشتری باید پرداخت کند. با قیمت فعلی سکه که حدود ٤‌میلیون تومان است، ارزش آن ١٠٠ سکه بیشتری که کمیل قاسمی حق خودش می‌داند، ٤٠٠‌میلیون تومان خواهد بود. با این محاسبه کمیل قاسمی اگر بعد از ٧‌سال بخواهد مثل طلایی‌های المپیک لندن پاداش بگیرد، باید به نرخ روز حدود  ٤٤٠ میلیون تومان دیگر دریافت کند.

منبع: شهروند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار