سارا خادم الشریعه:

ههم پرسپولیس پولم را خورد هم سایپا

سارا خادم الشریعه این روز‌ها در چین برای مسابقات رقابت‌های آزاد هونان؛ مسابقاتی که ۷۳ ورزشکار از ۱۶ کشور جهان در آن حضور دارند و با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   سارا خادم الشریعه این روز‌ها در چین حضور دارد. آن هم برای مسابقات رقابت‌های آزاد هونان؛ مسابقاتی که ۷۳ ورزشکار از ۱۶ کشور جهان در آن حضور دارند و با هم به رقابت می‌پردازند.

نکته جالب توجه درباره مسابقات چین این است که در این رقابت‌ها شش‌سوپر استاد که دارای رتبه بالای ۲۷۰۰ هستند شرکت کرده‌اند. سارا خادم الشریعه هم که رتبه ۲۴۸۱ را در اختیار دارد یکی از قدرت‌های این مسابقات به شمار می‌رود.

هم پرسپولیس پولم را خورد، هم سایپا

از مسابقات چه خبر؟
در دور اول این رقابت‌ها به مصاف استاد بزرگی از آذربایجان رفتم. اسمش نایدیچ بود و رتبه‌اش ۲۶۸۱. این بازی مساوی شد. با این تساوی ۲. ۶ واحد بر رتبه من اضافه شد.

سطح مسابقات به چه شکل است؟
خب استاد بزرگ و سوپر استاد‌های زیادی در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند که نشان می‌دهد سطح مسابقات چقدر بالاست. در هر صورت مسابقات به‌صورت آزاد است و رقابت در آن یک جور‌هایی جنبه خودآزمایی هم دارد. اما انصافا این مسابقات سطح بالایی دارد.

چند روز پیش از ناراحتی ات از لیگ ایران گفته بودی. الان زمانی است که درباره اش حرف بزنید.
آن‌قدر گفته‌ام که دیگر فکر نمی‌کنم فایده‌ای داشته باشد.

شما شطرنج باز سایپا هستید این‌طور نیست؟
به‌عنوان شطرنج باز سایپا در لیگ شرکت کرده بودم، اما طبق مفاد قرارداد عمل نکردند. قرارداد هر بازیکن تقریبا ۴۰ تا ۵۰ میلون تومان بود که بخشی از آن را پرداخت کردند جالب اینجاست که چک دادند، اما در حساب‌شان پولی نبود.

برگشت نزدید؟
فایده‌ای نداشت. چک را به باشگاه دادیم تا به ما پول بدهند. حالا می‌گویند نصف طلب را ببخشید تا بقیه را تسویه کنیم. این طور باشد اصلا فایده‌ای ندارد که در لیگ شرکت کنیم. این که اسمش لیگ نیست.

پس چطور سایپا، شطرنج بازان خودش را به مسابقات آسیا اعزام کرد؟
خودمان هم نمی‌دانیم. نفراتی که اعزام شدند هیچ کدام عضو تیم ملی نبودند. برای خودمان هم جالب است با وجود بدهی که سایپا دارد، اما دو سال است تیم اعزام می‌کند.

شکایت نکردید؟
گفتم، فایده‌ای که ندارد. انتهای شکایت به کجا می‌رسد؟

پس چی؟
باید تفاهم کنیم. اگر وزارت ورزش و جوانان روی لیگ نظارت داشت این اتفاق‌ها نمی‌افتاد. درخواست می‌کنم کمی نظارت خودشان را بیشتر کنند.
​​​​​​​
و حرف پایانی؟ آیا در لیگ دوباره شرکت می‌کنید؟
اصلا. با این شرایط به هیچ عنوان. قبلا هم عضو باشگاه پرسپولیس بودم و پولم را ندادند.

تنها تیمی که چند سال در ترکیبش بودم و به‌موقع نیز قرارداد‌ها را پرداخت کرد، پتروشیمی بندر امام (ره) بود که دیگر در لیگ شطرنج حضور ندارد. با این شرایط وقتی در لیگ آلمان و چین حضور دارم، دیگر در ایران شرکت نمی‌کنم. در واقع دوست دارم در ایران بازی کنم، اما اعصابی که به دلیل مسائل اینچنینی از ما خرد می‌شود، ارزش ندارد.

منبع:روزنامه جام جم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.