مصدومیت محیط‌بان یگان حفاظت محیط‌زیست در گرمی

محیط‌بان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی در درگیری با شکارچیان غیر مجاز از ناحیه پا مصدوم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: این اتفاق زمانی روی داد که  ماموران یگان حفاظت این اداره در جریان زنده‌گیری و نگهداری غیر مجاز پرندگان شکاری در روستای شاوون بخش مرکزی شهرستان گرمی قرار گرفته و به این محل مراجعه کردند.

او افزود: محیط بانانان و ماموران ضابط قضایی در مراجعه به محل مورد نظر با مقاومت عاملین نگه‌داری غیر مجاز  پرندگان شکاری  قرار گرفتند.

خداپرست اظهار داشت: این افراد با ماموران و ضابطان قضایی درگیر شده و  از عودت پرندگان شکاری به  اجتناب کرده  و  محیط‌بان یگان حفاظت محیط زیست را  از ناحیه پا مجروح کردند.

او گفت: با مقاومت و اقدام ماموران یک بهله شاهین و یک بهله دلیجه از  شکار چیان متخلف کشف شد.

مدیر کل محیط زیست استان اردبیل افزود: پرندگان شکاری بالابان و دلیجه جزو گونه های در معرض خطر انقراض و حمایت شده می‌باشند و به استناد ماده ۱۳ قانون شکار و صید متخلفانی که اقدام به شکار و صید و زنده گیری پرندگان شکاری ‌کنند به سه ماه تا سه سال حبس محکوم می شوند.

 خداپرست اظهار داشت: جریمه ضرر و زیان در نظر گرفته شده برای پرنده شکاری بالابان ۶۰۰ میلیون ریال و برای دلیجه ۲۰۰ میلیون ریال می‌باشد و پیگیری های لازم برای مجازات این افراد از طریق مقام قضایی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

کشف یک بهله شاهین و دلیجه از شکارچیان متخلف در گرمی

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، شکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.