کاتب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آیین نامه مجلس پس از قانون اساسی بالاترین مرجع است/ هیئت حل اختلاف قوا نظر مجلس درباره ارائه گزارش سالانه دولت را خواهد پذیرفت

رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس در واکنش به نامه رئیس جمهور به رهبر انقلاب گفت: آیین نامه پس از قانون اساسی قوی‌ترین و بالاترین مرجع قانونی کشور است و شورای نگهبان این موضوع را تأیید کرده است.


آیین نامه مجلس پس از قانون اساسی بالاترین مرجع است/ هیئت حل اختلاف قوا نظر مجلس درباره ارائه گزارش سالانه دولت را خواهد پذیرفتغلامرضا کاتب، رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قانون ارائه گزارش سالانه رئیس جمهور و وزیران دولت به قوه مقننه، اظهار کرد: شورای نگهبان این موضوع را تأیید کرده و در نتیجه به هیچ وجه خلاف قانون اساسی و شرع نیست.

وی افزود: آیین نامه با رای دو سوم از نمایندگان تصویب می‌شود و پس از قانون اساسی قوی‌ترین و بالاترین مرجع قانونی کشور است.


بیشتر بخوانید: صباغیان: دولت باید برای ارائه گزارش در مجلس حاضر شود/ لاریجانی: رئیس جمهور نامه‌ای در مخالفت با این موضوع به رهبر انقلاب ارائه کرده است 

مخالفت سخنگوی دولت با الزامی شدن گزارش سالانه وزرا به مجلس


رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس تأکید کرد: رئیس جمهور و هر یک از وزیران باید در مرداد امسال برنامه‌های انجام شده از زمان تشکیل دولت تاکنون را ارائه کنند، همچنین عملکردشان را مطابق با شاخص‌ها و متناسب با اسناد و قوانین بالا دستی توضیح دهند.

کاتب ادامه داد: اظهارات سخنگوی کمیسیون از بررسی توضیحات در صحن بیان می‌شود و رئیس جمهور و هر یک از وزیران هم بیست دقیقه نظراتشان را اعلام می‌کنند؛ در این مسیر، نمایندگان اگر قانع نشوند، استیضاح به جریان می‌افتد.

وی با بیان اینکه رای مخفی نمایندگان مخفی است، افزود: بر خلاف گفته‌ها، این عمل مجلس رای اعتماد نیست، زیرا رای اعتماد منوط به رای تک تک نمایندگان است و وقتی هیئت رئیسه این موضوع را تصویب کرده، استقلال قوا معنا ندارد.

رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس در پایان یادآور شد: رئیس جمهور هم طبق حق قانونی‌ خود به رهبر انقلاب نامه داده است و هیئت حل اختلافات قوا هم نظر ما را بررسی خواهد کرد و معتقدم نظر مجلس را درست می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار