تولید ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در ۶ هزار هکتار از زمین‌های زراعی بهار

مدیر جهاد کشاورزی بهار گفت: امسال بیش از ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در بهار برداشت می‌شود.

تولید ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در ۶ هزار هکتار از زمین‌های زراعی بهاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،هوشنگ کرمی، مدیر جهاد کشاورزی بهار بابیان اینکه ۶ هزار هکتار از زمین‌های زراعی بهار به کشت سیب‌زمینی اختصاص دارد، گفت: امسال بیش از ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در بهار برداشت می‌شود.

کرمی با بیان اینکه امسال ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی از سطح زمین‌های کشاورزی بهار برداشت می‌شود، اظهار داشت: عمده سیب‌زمینی‌های تولیدی در شهرستان بهار به صورت تازه خوری بوده که پس از تولید روانه بازار مصرف می‌شود.

وی اظهار داشت: استفاده از ارقام اصلاح شده، استفاده مناسب از کود‌های دامی، شیمیایی و ریز مغذی و مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها سبب شده در سال جاری محصول تولیدی از نظر کمی و کیفی در وضعیت مناسبی باشد.وی با اشاره به اینکه برداشت سیب‌زمینی تابستانه از اواخر تیر آغاز و تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه دارد، اضافه کرد: میانگین برداشت این محصول از هر هکتار ۴۳ تن است.

مدیر جهاد کشاورزی بهار افزود: با ورود محصول تولیدی شهرستان قیمت آن در بازار مصرف تا حدود زیادی تعدیل خواهد شد.

کرمی ارقام محصول تولیدی سال جاری را آگریا، بانبا، جیلی، سانته و مارفونا عنوان کرد و گفت: بخشی از محصول تولیدی برای بذر سال آتی نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/ا


۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در شهرستان بهار برداشت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۴:۰۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
بااین وضعیت گرانی خواهشاً صادرنکنید بدیدتوبازارتااین قیمت کیلویی 6هزارپایین بیاد