کنارک می‌تواند نیاز‌های شیلاتی افغانستان را تامین کند

والی ولایت نیمروز افغانستان گفت: کنارک به عنوان قطب صید و صیادی سیستان و بلوچستان می‌تواند نیاز‌های شیلاتی (ماهی، میگو و تن ماهی) کشور ما را تامین کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سید، ولی سلطان در بازدید از ظرفیت‌های شیلاتی کنارک اظهار داشت: بخش شیلات این شهرستان از ظرفیت خوبی برخوردار است و در شهرک صنعتی از تکنولوژی‌های جدیدی استفاده شده که همین موضوع باعث افزایش رضایت مندی مشتریان شده است.

وی ابراز امیداری کرد که روزی برسد نیاز‌های افغانستان از شهرک صنعتی کنارک تامین شود، چون این منطقه از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.

والی نیمروز افغانستان گفت: در سفر به سیستان وبلوچستان توانسیم از ظرفیت‌های این استان بهتر آشنا شویم و امیدواریم این سفر به توسعه روابط بیانجامد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: محصولات مختلفی از کنسروجات با ذائقه و سلیقه‌های مردم در شهرستان صنعتی کنارک تولید می‌شود.

احمدعلی موهبتی ادامه داد: بخش شیلات شهرستان کنارک اشتغال خوبی را برای جوانان منطقه فراهم کرده است.

وی افزود: پیوند اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بسیار خوبی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان وجود دارد.

فرماندار کنارک با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه شیلات، کشاورزی و گردشگری، گفت: امروز این شهرستان آماده جذب سرمایه گذار خصوصی در همه بخش‌هاست.

حمیدالدین یوسفی افزود: ۸۰ درصد آبزیان سیستان وبلوچستان توسط صیادان کنارک تامین می‌شود و کنارک با بیش از ۳۰ کارخانه توانایی صادرات آبزیان را دارد.

وی بیان کرد: از سرمایه گذاری‌های مختلف در کنارک استقبال و تمام زمینه‌ها را برای آنان فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام/گ

کنارک نیاز‌های شیلاتی افغانستان را تامین میکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار