اجرای ۵۹۹ عملیات بیولوژیک آبخیزداری در کردستان

رئیس اداره مرتع و امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال در هشت هزار هکتار از مراتع و اراضی ملی استان، ۵۹۹ عملیات بیولوژیک آبخیزداری انجام می‌شود.

اجرای ۵۹۹ عملیات بیولوژیک آبخیزداری در کردستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بختیار مرادی افزود: عملیات‌های بیولوژیک آبخیزداری با هزینه ۲۵ میلیارد ریالی در سطح مناطق استان بر اساس فهرست بها انجام می‌شود که شامل خرید آبشخور، بذرپاشی، بذرکاری، کپه کاری، تبدیل دیم‌زار‌های کم بازده، حفاظت و قرق مراتع با تأمین نهاده است.
وی عنوان کرد: در عملیات بیولوژیک آبخیزداری از گونه‌های بومی و دارویی مانند اسپرس، یونجه، جاشیر، کما، آگروپاپیرون، آویشن، ختمی و کاسنی در اراضی ملی استفاده می‌شود.
پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی عملیات‌های بیولوژیک آبخیزداری مانند تبدیل دیمزار‌های کم بازده، کنتور فارو، بذرپاشی، بذرکاری و کپه کاری با ۱۰۰ درصد پیشرفت کاری در ۹ هزار و ۹۶۰ هکتار از مراتع انجام شد.
از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می‌دهد، که این جنگل‌ها بیشتر در اطراف شهر‌های بانه و مریوان واقع شده و بعد از جنگل‌های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.

انتهای پیام/ت

عملیات آبخیزداری در مراتع کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.