رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه هیئت دولت:

نخست وزیر عراق برای آمدن به ایران مأموریت خاصی نداشت/ هیچ فرد دو تابعیتی در دولت نداریم

واعظی گفت: نخست وزیر عراق در سفر به ایران مأموریتی نداشت و بیشتر درباره مسائل مربوط به خلیج فارس صحبت شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به این پرسش که آیا هدف سفر نخست وزیر عراق به ایران میانجی‌گری ایران و آمریکا بوده است؟، گفت: نخست وزیر عراق مأموریتی در جلسه نداشت و بیشتر درباره مسائل مربوط به خلیج فارس صحبت شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره انتشار لیستی از دوتابعیتی‌ها توسط یکی از نمایندگان مجلس در رسانه‌ها با بیان اینکه «ما خوشحال شدیم از اینکه این لیست را منتشر کردند» تصریح کرد: جلوی هر کدام از اسامی این لیست نوشته شده که بر اساس شواهد و قرائن تدوین شده است و این یعنی بر اساس شواهد راجع به هر کسی در هر جای دنیا هر چیزی را می‌توانید مطرح کنید و این معلوم می‌شود که حرف آقایان هیچ کدام پایه و اساسی ندارد.

واعظی گفت: ما هیچ فرد دو تابعیتی در دولت نداریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره انتخاب بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر انگلیس و تأثیر آن بر مناسبات تهران و لندن، گفت: وقتی نخست‌وزیری در یک کشور عوض می‌شود، نمی‌توان گفت که همه چیز شبیه گذشته خواهد بود؛ اما وی در دوره‌ای وزیر امور خارجه بوده است. قضاوت درباره نخست‌وزیری آقای جانسون زود است و باید منتظر ماند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله و بزرگترین مشکل بوریس جانسون «برگزیت» است، بیان کرد: مساله‌ای که تمامی مسائل داخلی و خارجی انگلستان را تحت تأثیر قرار داده است و در پارلمان هم با آن مواجه هستند. به هر حال، باید منتظر ماند و دید جانسون چه سیاستی را در پیش خواهد گرفت.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به نامه رئیس مجلس به روحانی درباره تخلف دولت از قانون پرداخت حقوق کارکنان، یادآور شد: این نامه را ندیدم، اما این دولت، دولتی قانون گراست و حتی قانونی را که به هر دلیلی در مجلس با آن مخالفت کرده و حتی قبول هم نداشته باشیم وقتی که مجلس آن را تصویب و شورای نگهبان آن را تایید کرد، دولت آن را اجرا خواهد کرد، مطمئن باشید آنچه قانون باشد دولت مجری آن است.

واعظی در پاسخ به این سوال که آیا زمان حذف یارانه افراد پردرآمد مشخص شده است یا خیر، گفت: ما به طور جدی در دولت درباره این موضوع هم عقیده هستیم و اعتقاد داریم عدالت هم این است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: اگر ما این پول را به پردرآمد‌ها ندهیم در جایی دیگری هم خرج نخواهیم کرد و حتماً آن را به کمیته امداد یا بهزیستی خواهیم داد. نمی‌توانیم این ردیفی را که گذاشته ایم در جای دیگری خرج کنیم. ولی حذف کردن آن بسیار سختی است.

واعظی تصریح کرد: به خاطر دارم در دوره مسئولیت علی ربیعی در وزارت رفاه، وی در خصوص حذف یارانه افراد پردرآمد، بسیار تلاش کرد، ولی همیشه می‌گفت، براساس این معیار‌هایی که گذاشته ایم، به طور مثال هر زمانی ۱۰ نفر را از گرفتن یارانه حذف می‌کنیم، ۶ نفر آن‌ها به این موضوع شکایت می‌کنند که ما به فلان دلیل باید یارانه را دریافت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار