دژپسند از نمایشگاه الکامپ بازدید کرد/ تحقق اقتصاد دیجیتال تا پایان دولت دوازدهم

وزیر اقتصاد در بازدید از نمایشگاه الکامپ گفت: بدون شک تا پایان دولت دوازدهم دولت اقتصاد دیجیتال به طور کلی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در نمایشگاه الکامپ در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت کار و اقتصاد اظهار کرد: برای افزایش درآمد‌های مالیاتی باید پایه‌های مالیاتی افزایش پیدا کند و راه‌های فرار مالیاتی مسدود شود.

او گفت: در برنامه‌ای که به مجلس و رییس جمهور ارائه داده شد بر اقتصاد هوشمند تاکید زیادی داشتیم، زیرا در این مقوله باید در بسیاری از مولفه‌ها فراتر رویم و به مالیات هوشمند و نظام بیمه و بانکداری هوشمند برسیم.


بیشتر بخوانید: الکامپ ۹۸ فرصت مناسبی برای استارت آپ ها و ارایه توانمندی‌های داخلی 


دژپسند ادامه داد: در این شرایط به هیچ وجه برای ما طولانی شدن روند کسب مجوز راضی کننده نخواهد بود.

او گفت: یقین داریم همکاری ما با وزارت کار در سطح مالیات باقی نمی‌ماند و اجرای آن نیز به سرعت پیش خواهد رفت.

وزیر اقتصاد گفت: امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم، اقتصاد دیجیتال به طور کامل طی شود و بعد به سمت اقتصاد هوشمند برویم.

وی ادامه داد: با افتتاح این سامانه‌ها شاهد حذف 3p یعنی paper(کاغذ) که شامل تعداد زیادی از جنگل‌های کشور است، خواهیم بود.

دژپسند گفت: صرفه جویی ۲ میلیون کاغذ یکی از عواقب و نتایج راه اندازی این سامانه‌هاست.

وزیر اقتصاد بیان کرد: حذف روابط چهره به چهره و کاهش معضل ترافیک در راه اندازی سامانه‌ها نیز از عوامل بسیار مهم است.

وزیر اقتصاد گفت: شناخت نیازها، مشکلات جامعه و انتقال آن به وزارت اقتصاد از وظایف شبکه تحلیل‌گران جوان است. وزارت اقتصاد در زمینه کسب نظرات نخبگان و دریافت سازوکار‌های اجرایی از این گروه تحلیلی بهره مند می‌شود، در عین حال، دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد اقتصاد در این شبکه حضور دارند.

دژپسند بیان کرد: عرضه اطلاعات مودی بدون دستکاری باعث تحقق حقوق دولت و عموم مردم خواهد شد، سامانه شبکه تحلیل‌گران جوان اقتصاد ایران نیز امروز رونمایی شد تا با همکاری نیرو‌های قوی جامعه که در حوزه مختلف اقتصادی دانش بسیار ارزشمندی را دارند از مشکلات اقتصادی رهایی یابیم.

وی گفت: ما می‌توانیم بدون قید زمان و مکان از نظرات اقتصاددانان جوان بهره‌مند شویم. برای اینکه نظام انگیزشی دیده باشیم، ساختاری طراحی شده و مباحث مادی مطرح است. شورای راهبری به ریاست معاون اقتصادی وزارتخانه پیش بینی شده و یک شورای راهبری ده نفره فعال خواهد بود.

دژپسند ادامه داد: شورای فناوری اطلاعات در وزارتخانه طراحی شده که بتوانیم دستاورد‌های علمی در انجام امور داشته باشیم. در قالب سامانه برون سپاری سازمان مالیاتی، فرایند صدور مجوز‌ها و یکپارچه سازی اقدامات بهبود خواهد یافت. در قالب درگاه الکترونیکی سهامداران نیز پروژه‌هایی تعریف شده و از سال گذشته سامانه شناسایی مشتری به صورت الکترونیکی رونمایی شد و در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار رکورد ثبت شده است.

وی افزود: درگاه واحد سهامداران که رونمایی می‌شود طیف وسیعی از اطلاعات را ارائه می‌کند و بیش از ۶۰۰ هزار مراجعه در سال حذف می‌شود. سامانه جدید بیش از ۴۰۰ میلیون رکورد اطلاعاتی را ارایه خواهد کرد.

دژپسند از نمایشگاه الکامپ بازدید کرد/ تحقق اقتصاد دیجیتال تا پایان دولت دوازدهم

افتتاح ۳ سامانه مهم اقتصادی در نمایشگاه الکامپ

امروز با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی ۳ سامانه از جمله سامانه تعاملی تحلیلگران جوان اقتصاد ایران، برون سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک مسکونی و سامانه درگاه الکترونیکی سهامداران (دارا) در غرفه وزارت اقتصاد و دارایی واقع در نمایشگاه الکامپ رونمایی شد.

شبکه تعاملی تحلیل‌گران جوان اقتصادی اولین سامانه‌ای است که می‌تواند از ایده‌های جدید و نخبگان کشور برای بهبود فضای کسب و کار استفاده کند، انتظاراتی که از این شبکه وجود دارد رصد تازه‌های فناوری اطلاعات و داده‌های جهانی از طریق داده‌های کامل نخبگان ایرانی است.

دومین سامانه‌ای که امروز با حضور رونمایی شد پروژه برون سپاری مالیات حمل و نقل املاک مسکونی است که این نرم افزار بر اساس قانون ماده ۱۸۷ (ق، م، م) در ۲۶۰ دفترخانه اسناد رسمی کشور فعال بوده و تا پایان مرداد سایر معاملات املاک نیز تجت پوشش آن قرار خواهند گرفت.
آخرین سامانه، سامانه. درگاه الکترونیکی سهامداران (دارا) است که با توجه معاملات انبوه در بورس و فرابورس این سامانه اطلاعات روزانه را در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی و سایر مجموعه‌های قرار می‌دهد.

دژپسند از نمایشگاه الکامپ بازدید کرد/ تحقق اقتصاد دیجیتال تا پایان دولت دوازدهم

انتهای پیام/

برچسب ها: الکامپ ، دژپسند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار