لزوم ساماندهی رودخانه‌های خرم‌آباد و پلدختر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان به لزوم ساماندهی رودخانه‌های خرم‌آباد، پلدختر و چگنی تاکید کرد و گفت: در بازه کاری خرم‌آباد تا پلدختر حداقل ۳۹نقطه اضطراری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان به لزوم ساماندهی رودخانه‌های خرم‌آباد، پلدختر و چگنی تاکید کرد و گفت: در بازه کاری خرم‌آباد تا پلدختر حداقل ۳۹نقطه اضطراری وجود دارد.

 رضا میرزایی اظهار داشت با بیان اینکه کار سد ایوشان تمام شده و کل بدهی آب منطقه‌ای به قرارگاه حدود ۵ میلیارد تومان است اظهارداشت: در رابطه با سد تاج امیر حدود ۳۱‌میلیارد تومان به قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) بدهکار هستیم که امسال حدود ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تخصیص داریم که به قرارگاه ارائه می‌دهیم که امیدواریم سازمان برنامه‌ریزی و بودجه مابقی این بدهی را تامین اعتبار کنند.

وی افزود: در رابطه با سیلاب کل اعتباری که جهت ساماندهی رودخانه در استان تامین شده حدود ۴۵ میلیاردتومان است و این در حالی است که در بازه کاری خرم‌آباد تا پلدختر حداقل ۳۹ نقطه اضطراری وجود دارد که ۴۰۰ میلیارد تومان پول جهت ساماندهی این نقاط نیاز داریم بر همین اساس با ۴۵ میلیارد تومان اعتبار تنها رودخانه روستای مورانی و کیهان آباد که در کنار هم هستند می‌توان ساماندهی کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان عنوان کرد: چنانچه قبل از شروع بارندگی‌ها طرح‌های مهندسی و ساماندهی رودخانه شهرستان‌های خرم‌آباد، پلدختر و چگنی تامین اعتبار و اجرا نشود حتی با وقوع یک سیل با دبی بازگشت ۱۰ ساله در فصل بارندگی‌ها هم تلفات جانی خواهیم داشت و خسارات مالی جبران ناپذیر که انتظار داریم به اعتبار ساماندهی رودخانه‌ها توجه ویژه‌ای شود.

 

انتهای پیام/ب

رودخانه‌های خرم‌آباد و پلدختر ساماندهی شوند

برچسب ها: آب منطقه ، ساماندهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.