جلوگیری از تغییر کاربری در راستای صیانت از اراضی حریم مشهد

جانشین دادستان مرکز خراسان رضوی در شورای حفظ حقوق بیت المال از اقدام قاطع در راستای قلع و قمع و اعاده به وضع سابق بیش از ۹۰ باغ ویلای غیرمجاز در روز جاری خبرداد.

جلوگیری از تغییر کاربری در راستای صیانت از اراضی حریم مشهدقاضی مهدی حقدادی جانشین دادستان مرکز خراسان رضوی در شورای حفظ حقوق بیت المال در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: با همت کمیته صیانت از حریم کلانشهر مشهد و گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت المال در ادامه جلوگیری از تغییر کاربری و تفکیک غیر مجاز اراضی کشاورزی و در راستای حفظ وصیانت از اراضی حریم شهر مشهد انجام شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا برخورد قاطع با متخلفین در این خصوص صبح روز جاری تعداد ۹۳ مورد باغ ویلا و اراضی محصور شده غیرمجاز در محدوده توس ۹۷ وشاهنامه ۳۵ قلع وقمع و در این رابطه مساحت حدود ۳۹۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی به حالت سابق خود اعاده شد.

جانشین دادستان مرکز خراسان رضوی در شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: برخی از این اراضی متعلق به موقوفات بوده که توسط زمین خواران تصرف و با تغییرکاربری آن به حالت باغ ویلا ایجاد گردیده بود که با حضور به موقع گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت المال ایادی غاصبان از اراضی اوقاف رفع گردید و اراضی به شکل سابق خود تحویل اوقاف شد.
 
قاضی حقدادی افزود: همانطور که از مهرماه سال گذشته با برنامه ریزی دقیق قول جلوگیری از زمین خواری، تصرفات و تغییرکاربری‌های غیرمجاز را داده بودیم تا به امروز با فعالیت گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت المال با حضور پر رنگ دستگاه‌های متولی امور اراضی اقدامات قاطعانه و بازدارنده در خور مشهدالرضا (ع) صورت گرفته است که مجددا به افراد منفعت طلب این هشدار را میدهیم که به هیچ وجه اجازه ادامه زمین خواری و تصرف و اقدامات مشابه را به آن‌ها نخواهیم داد و دیر یازود با اقدام قاطع شورای حفظ حقوق بیت المال روبرو خواهند شد.

وی تصریح کرد: بهتر است قبل از اینکه با تصورات اشتباه برنامه ریزی جهت تصرف و تغییرکاربری غیرمجاز اراضی ملی، دولتی و کشاورزی به ذهنشان متبادر شود هزینه سنگین تخریب و قلع و قمع مستحدثات غیرمجازی که در اینگونه اراضی ایجاد می‌شود را محاسبه کنند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

جلوگیری از تفکیک غیرمجاز اراضی کشاورزی در راستای حفظ حریم مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.