رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

واگذاری معادن گیلان/ تاکنون ۳ معدن غیر فعال گیلان به مزایده گذاشته شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، با بیان اینکه ۶۰ معدن غیرفعال داریم ، گفت: معادن غیرفعال گیلان به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در راستای رونق تولید و ایجاد تحول در حوزه معادن استان استراتژی ویژه‌ای تدوین شده و بر این اساس برخی از معادن گیلان که غیرفعال هستند و خلع ید شده و به مزایده گذاشته می‌شوند.

وی افزود: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون ۳ معدن غیر فعال گیلان به مزایده گذاشته شد که بعد از طی مراحل اداری و قانونی فعال خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، مشکلات حقوقی، فنی و کمبود نقدینگی را علت اصلی غیر فعال بودن برخی از معادن گیلان اعلام کرد.

فرهاد دلق پوش، با اشاره به وجود ۱۰۶ معدن در گیلان، گفت: ۴۰ معدن از این معادن فعال و ۶۰ معدن غیرفعال است.

وی افزود: برای ورود معادن غیرفعال به چرخه تولید و تأمین نیاز‌های استان راهکار‌ها و برنامه‌های مشخصی تدوین و طراحی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: برای اجرای طرح‌های عمرانی، صنایع معدنی، واحد‌های دانه‌بندی گیلان سالانه به حدود بیش از ۲۰ میلیون تن مواد معدنی نیاز دارد که فقط حدود ۱۱ میلیون تن از آن در استان تامین می‌شود و بقیه از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

دلق پوش، یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان را احیاء و بازنگری در شیوه فعالیت معادن استان اعلام و تصریح کرد: در تلاشیم با خلع ید و با برگزاری مزایده برخی از معادن غیرفعال بتوانیم زمینه تولید بیشتر مواد معدنی را به‌عنوان یکی از نیاز‌های اساسی استان بیش از پیش فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/م.ع

معادن غیرفعال گیلان در راستای رونق تولید واگذار می‌شود

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.