انتقاد هند از بی توجهی به این کشور در مذاکرات صلح افغانستان

هند از بی توجهی به این کشور در مذاکرات صلح افغانستان و بی اعتنایی آمریکا به نگرانی های دهلی نو در خصوص مذاکرات با گروه طالبان ناراضی است.

انتقاد هند از بی توجهی به این کشور در مذاکرات صلح افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هند از بی توجهی به این کشور در مذاکرات صلح افغانستان و بی اعتنایی آمریکا به نگرانی های دهلی نو در خصوص مذاکرات با گروه طالبان ناراضی است.

نشریه «تایمز او ایندیا» نوشت: پاکستان روز یکشنبه اینهفته با پیوستن به روسیه، چین و آمریکا برای طراحی توافق صلح با طالبان، وارد مرکز مذاکرات صلح افغانستان شد این در حالی است که نقش هند در آینده افغانستان نادیده گرفته شده و در مذاکرات با طالبان از دهلی نو دعوت نشده است.

شیدا عبدعلی سفیر سابق افغانستان در هند گفت: تلاش ۱۸ ساله هند برای گسترش روابط با افغانستان نباید در این موقعیت نابود شود. بی تفاوتی هند نسبت به وضعیت در حال تغییر در افغانستان در دراز مدت برای این کشور گران تمام خواهد شد.

وی افزود: باید اطمینان داده شود که روند دموکراتیک در افغانستان تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت. افغانستان نباید به دوران تاریک پیش از سال ۲۰۰۱ بازگردد. حضور هند در افغانستان به عنوان یک کشور مورد اعتماد اهمیت دارد.

به نوشته ایرنا، هند تاکنون هیچ نقشی در مذاکرات صلح افغانستان نداشته است و به نگرانی‌های این کشور نیز توجهی نشده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: هند ، افغانستان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار