سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح:

تمدن غرب بر پایه جدایی از معنویت و دوری از خداست

شکارچی گفت: تمدن غرب برپایه جدایی از معنویت، فاصله گرفتن از انسانیت و دوری و دشمنی با خداست.

تمدن غرب برپایه جدایی از معنویت و دوری از خداستبه گزارش   حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار «ابوالفضل شکارچی» شب گذشته در مراسم افتتاح ساختمان جدید حوزه بسیج ۱۶۹ پیامبراعظم در لویزان تهران ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) و تشکر از فرماندهان و بسیجیان حاضر در مراسم گفت: بسیج و بسیجی برخاسته از یک تفکر است و این تفکر به بسیج معنا و مفهوم می‌بخشد؛ این تفکر در وجود هرکس در هر مقام و لباسی باشد؛ او بسیجی است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه تفکر بسیجی مجموعه‌ای از فضائل است، تصریح کرد: فضائل بسیجی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بخش‌هایی از آن را فرموده اند؛ اگر کسی صاحب مجموعه این تفکرات باشد بسیجی است.

وی افزود: در مرحله نخست بسیجی باید دارای ایمان عمیق و نه سطحی باشد؛ صاحب ایمان عمیق در هیچ شرایطی تغییر موضع نمی‌دهد. در گام دوم تلاش بسیجی مخلصانه و برای خدا باشد. گاهی تلاش‌هایی که انجام می‌شود برای کسب مادیات دنیایی است؛ فرد تا زمانی که بر صندلی نمایندگی مجلس نشسته برای آنکه در دوره‌های بعد هم رأی آورد باطن خود را مشخص نمی‌کند، اما به محض اتمام مسئولیت مشخص می‌شود که انسان مخلصی نبوده است. تلاش بسیجی برای خداست از تقدیر دنیایی چندان استقبال نمی‌کند و در پی ذخیره آخرت است.

سردار شکارچی دشمن شناسی را ویژگی سوم بسیجی دانست و ادامه داد: بسیجی باید بتواند موضع حق را از موضع باطل تشخیص دهد. همچنین ویژگی دیگر بسیجی ایثار و شهادت طلبی است. این ایثارگری و شهادت محصول عشق است نه محصول عقل. بسیجی عزم راسخ و توکل کامل به خداوند دارد و مجموع این ویژگی‌ها در وجود هر انسانی باشد او بسیجی است. خدا را شاکریم که پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اگر بیش از روز‌های اول بسیجی با این نوع تفکر نداشته باشیم کمتر نداریم. به اذعان همه به ویژه رهبر معظم انقلاب بسیجیان امروز به مراتب بالاتر، شجاع تر، پایه کارتر از بسیجیان دوره اول انقلاب هستند.

وی تصریح کرد: تمدن غرب برپایه جدایی از معنویت، فاصله گرفتن از انسانیت و دوری و دشمنی با خداست که نقطه مقابل آن تمدن اسلامی است. تفکر بسیجی می‌تواند تمدن اسلامی را هم در جامعه ایران و هم در منطقه و جهان به ارمغان بیاورد و بسیجی‌ها زیرساخت تمدن اسلامی را در سراسر عالم فراهم خواهند کرد.

سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: با نویدی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و دهه پنج انقلاب دادند حتماً این تمدن اسلامی محقق خواهد شد. با مقایسه وضعیت کشور در نخستین دهه انقلاب با امروز و نیز وضعیت دشمن در این مقطع زمانی مشخص می‌شود که از هر پله‌ای که انقلاب اسلامی بالا رفته، نظام سلطه پایین آمده و امروز نظام سلطه رو به فروپاشی است.

سردار شکارچی اظهار کرد: همه این افتخارات به سبب تفکر بسیجی در جامعه ایران است. نظامیان ایران با همین تفکر بسیجی افتخاراتی آفریدند و همه دنیا امروز بیش از همیشه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیج شده اند، اما باید دید دستاورد‌های این دشمنی نظام سلطه با ایران چه بوده است. اگر بخواهیم دستاورد‌های انقلاب اسلامی را در سایه تفکر بسیجی و رهبری «پیامبرگونه» امام (ره) و «علی گونه» مقام معظم رهبری برشماری کنیم فهرست بلندی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور و ملت ما و مسلمانان در دنیا عزتمند شده اند، گفت: علت دشمنی آمریکا با مسلمانان هم همین است و روزبه روز خاکریز‌های قدرت کاذب آن‌ها پی درپی سقوط می‌کند. امروز تعداد زیادی از کشور‌های دنیا از آمریکا تبعیت نمی‌کنند و در شک و تردید هستند.

سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار کرد: معیار بسیج ایمان و بصیرت است و در صورت عبور از این دو معیار بسیج هم پوسته‌ای بیشتر نخواهد بود. امروز برخی صاحبان تفکر وهابی مدعی هستند که آن‌ها مؤمن هستند؛ اما ایمان آن‌ها از قلب نمی‌جوشد بلکه ایمانی است که از روی جهل و نداشتن علم و یقین به حقیقت است؛ بنابراین عملیات آن‌ها نه استشهادی بلکه انتحاری بوده و این عملکرد انتحاری برپایه جهل است و نه عقل.

سردار شکارچی با اشاره به اینکه رسالت امروز بسیج، جهاد است؛ گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب هم تاکید کردند امروز جهاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی رسالت بسیج است. جهاد نظامی امروز تنها در گوشه‌هایی از مرز‌ها مطرح است، اما آنچه در آینده استمرار خواهد یافت جهاد مورد اشاره است. این جهاد تمدن ساز خواهد بود.

سردار شکارچی ادامه داد: در این صحنه‌های جهاد ما تابع فرماندهی بسیجیان هستیم و این فرماندهی هم به سن و جنسیت ربطی ندارد. در این عرصه‌ها فرماندهی و میدان داری و حضور در خط مقدم جهاد با بسیجی هاست. اگر بسیجی‌ها صحنه‌ها را خالی کنند آن روز انقلاب اسلامی شکست خواهد خورد. بسیجی‌ها به عنوان کانون حمله دشمنان هستند تا از این میدان‌های جهاد بسیجی‌ها را بیرون کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: اگر امروز به افتخارات خود می‌بالیم؛ به برکت اهل بیت و امام رضا (ع) و رهبری امام زمان (عج) است. به برکت رهبری، ولی امرمسلمین، خون شهدا و ایثارگری‌ها و شهادت طلبی‌های بسیجیان مخلص است. تا زمانی که ما چنین وضعیتی داریم مقتدر هستیم و دشمن ناکام خواهد بود و ما به پیروزی خواهیم رسید.

وی هشدار داد: اگر مسیر معنویت، ایمان و بصیرت با مسیر مادیات جایگزین شود، روز شکست و ناکامی ما خواهد بود. در این صورت هرکس پول، تجهیزات مادی و ابزار رسانه‌ای بیشتر و بهتری داشته باشد پیروز است. اگر بر خدا توکل کنید حتماً بر دشمن غلبه خواهید کرد و اگر دست در دست یکدیگر دهید و مؤلفه‌های تفکر بسیجی را در وجود خود مورد توجه قرار دهید حتماً پیروز خواهید شد.

شب گذشته جمعی از فرماندهان نظامی و لشگری و کشوری در مراسم افتتاح ساختمان جدید حوزه بسیج ۱۶۹ پیامبراعظم از حوزه‌های بسیج زیرمجموعه سپاه در منازل مسکونی پرسنل ارتش در منطقه لویزان به بیان نکاتی چند پیرامون مسائل داخلی و بین الملل و همچنین مفهوم ید واحده ارتش و سپاه که از یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی است پرداختند.

حمید میناوند مسئول روابط عمومی و دبیر رزمایش ضمن بیان فلسفه مراسم گفت: افتتاح ساختمان حوزه در واقع بهانه‌ای بود تا بتوانیم مجدداً جمعی از امرا؛ فرماندهان و سرداران نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی را در کنار هم داشته باشیم و دیداری تازه برای این عزیزان فراهم کنیم تا ان شاء الله با این رزمایش قدم کوچکی در راه عمل به دستورات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر اتحاد و برادری ارتش و سپاه برداریم و به دشمنان خاک ایران یادآور شویم که توطئه ایجاد دشمنی و اختلاف بین نیرو‌های مسلح آرزوی محالی است.

در ابتدای مراسم، سرتیپ دوم حمید رضا سلمانی معاون اجرایی فرماندهی نیروی زمینی ارتش ضمن خوشامد به حضار و تشکر از حضور سپاه در مراسم، تاکید کرد: چراغ راهنمای ما سخنان و بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری است. ارتش همواره حافظ جان و مال و خاک وطن خواهد بود و در این راه از خون خود نیز دریغ نخواهد کرد.

سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمدرسول الله هم در ادامه مراسم با اشاره به اینکه ایجاد افتراق و دودستگی میان نیرو‌های مسلح همواره از اهداف دشمن است؛ گفت: الحمدلله با هوشیاری برادران ارتش و سپاه و دیگر نیرو‌های مسلح این توطئه هیچ گاه نتوانسته موفق باشد و چشم امید دشمن کور شده است.

در ادامه سیدکاظم میرغفاری فرماندهی حوزه پیامبر اعظم ضمن بیان اقدامات و فعالیت‌های انجام شده حوزه در سال‌های اخیر تاکید کرد: کار جهادی مثل اقدامات حمایتی پرشور جوانان و مردم ایران در سیل اوایل امسال نیاز جامعه فعلی ما است و بسیجیان این حوزه و همه بسیجیان آماده و پر انرژی در این‌مسیر جهادی قدم برخواهند داشت.    
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار