برداشت خربزه از هفت هزار هکتار مزارع تایباد آغاز شد

برداشت محصول خربزه از هفت هزار هکتار مزارع شهرستان تایباد آغاز شد.

برداشت خربزه از هفت هزار هکتار مزارع تایباد آغاز شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، میری مدیر جهاد کشاورزی تایباد با اعلام این خبر گفت: این شهرستان از نظر سطح زیر کشت و تولید این محصول بعد از تربت جام رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: خربزه گیاهی از خانواده کدوئیان است که دارای میوه درشت و آبدار و شیرین است و میوه این گیاه حاوی مقادیر بسیار ویتامین A و C و سلولز است و به ازای هر هکتار در طول دوره کاشت، داشت و برداشت به طور میانگین ۳۰ تا ۳۵ نفر روز اشتغال ایجاد می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۴۰ هزار تن خربزه از مزارع تایباد برداشت شود.

میری با اشاره به کاهش مصرف سموم در این شهرستان افزود: در راستای مبارزه با آفات و بیماری‌ها در سال زراعی جاری در ۱۰۰ درصد مزارع خربزه تایباد مبارزه بیولوژیک انجام شد.

وی تصریح کرد: خربزه به عنوان مهمترین محصول بهاره دارای مطلوبیت بسیار برای کشت در این منطقه است.
 
مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: با هدف صرفه جویی در منابع آب و با اجرای روش‌های نوین آبیاری در سطح ۸۰ درصد از مزارع خربزه میزان مصرف آب در این مزارع ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

میری به تولید نشای خربزه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۲۰ میلیون نشای خربزه در این شهرستان تولید شد که کشت نشایی این محصول هم طی چند سال گذشته با استقبال خوب کشاورزان این منطقه روبرو شده است.

شهرستان تایباد با ۴۰ هزار هکتار کشتزار یکی از قطب‌های کشاورزی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

این شهرستان بیش از هفت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد و سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در آن تولید می‌شود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام//ج.ر
 

برداشت خربزه در تایباد

برچسب ها: اشتغال ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار