مجوز فروش محصولات شرکت‌های آمریکایی به هواوی به زودی صادر می‌شود

دولت آمریکا در هفته‌های آینده مجوز‌هایی را برای شرکت‌های آمریکایی به منظور آغاز دوباره فروش محصولات به شرکت چینی هواوی صادر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک مقام ارشد آمریکایی گفت دولت این کشور ممکن است در عرض دو هفته آینده مجوز‌هایی را برای شرکت‌های آمریکایی به منظور آغاز دوباره فروش محصولات به شرکت چینی هواوی صادر کند.

این تصمیم نشان از آن دارد که تلاش اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای کاهش محدودیت‌های اعمال شده بر این شرکت ­ممکن است به سرعت پیش برود.

هواوی که بزرگترین شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی در جهان است در ماه مه به فهرست تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا اضافه شد که شرکت‌های آمریکایی را از تامین کالا‌ها و خدمات جدید ساخت آمریکا به این شرکت منع می‌کند. اما اواخر ماه گذشته میلادی، ترامپ بعد از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، اعلام کرد شرکت‌های آمریکایی می‌توانند به هواوی محصول بفروشند.

در روز‌های اخیر نیز ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، گفت مجوز‌ها در جایی که تهدیدی برای امنیت ملی این کشور نباشد، صادر خواهند شد.

به نوشته رویترز، تغییر دیدگاه ترامپ و اجرای سریع آن از سوی وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد لابی‌گری صنعتی همراه با فشار سیاسی چین ممکن است به خوبی موجب از سرگیری فروش به این شرکت شود.

دو شرکت ساخت تراشه که محصولات خود را به هوآوی عرضه می‌کنند در روز‌های اخیر به رویترز گفتند بعد از اظهارات راس برای مجوز‌های بیشتر درخواست خواهند داد. آن‌ها خواستند ناشناس بمانند.

یک شرکت مدیریت پاسخ به درخواست‌های مشتریان و یک شرکت که برای هواوی شبیه‌سازی رادار انجام می‌دهد، نیز به احتمال زیاد در روز‌های آینده درخواست مجوز خواهند داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار