بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان تا سه ماه دیگر

شهردار رشت از بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان تا سه ماه دیگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ناصر حاج محمدی، شهردار رشت با اشاره به عملیات ساخت تصفیه خانه شیرابه سراوان گفت: تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی در جلسه مدیریت پسماند سراوان که امروز در فرمانداری رشت برگزار شد، بیان داشت: عملیات ساخت تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان در راستای حل معضل زباله در سراوان و فراهم کردن زندگی بهتر برای مردم این منطقه، اجرا می‌شود.

شهردار رشت با بیان اینکه این تصفیه خانه توانایی تصفیه ۳ لیتر شیرابه بر ثانیه را دارد، افزود: با راه اندازی این تصفیه خانه مشکل شیرابه زباله سراوان حل می‌شود.

حاج محمدی همچنین از عملیات ساخت بزرگ‌ترین زباله سوز کشور در سراوان رشت خبر داد و اظهار داشت: ظرفیت این زباله سوز ۶۰۰ تن در روز است و برای خرید و بهره برداری از آن هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ۱۸ درصد از مبلغ قرارداد اولیه زباله سوز سراوان پرداخت شده است و مابقی جهت تسریع روند ساخت به زودی پرداخت می‌شود.

میرشمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه برای کاهش انباشت زباله در سراوان از ظرفیت کامل کمپوست در رشت استفاده می‌شود، گفت: ظرفیت تبدیل زباله در این کارخانه به ۵۰۰ تن در روز می‌رسد و همچنین عملیات ساخت ۲ سوله در این مجموعه آغاز شده است.

وی تفکیک زباله از مبدا، رسیدگی بیشتر به وضعیت بهداشت درمان، اجرای طرح هایی از جمله آبرسانی به ساکنان سراوان، برگزاری جلسات هفتگی برای سرعت دادن به اجرای طرح زباله سراوان را از مهمترین برنامه‌های کارگروه پسماند سراوان عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اجرای پروژه احداث تصفیه خانه شیرابه سراوان

برچسب ها: پسماند ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.