امر به معروف و نهی از منکر از آموزه‌های دینی ماست

استاندار کرمانشاه گفت: امر به معروف و نهی از منکر از آموزه‌های دینی ماست و در مقابل آن مسئولیت شرعی و هم مسوئولیت قانونی داریم.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، بازوند استاندار کرمانشاه در نشست اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و ستاد اقامه نماز ادارات استان کرمانشاه گفت: برای بهره وری بیشتر و توسعه کشور، امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت است.

وی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود، آسیبهای اجتماعی کاهش می یابد.

بازوند بیان کرد :قیام عاشورا بزرگترین رویداد تاریخ اسلام است که حضرت امام حسین علیه السلام هدف خود را ازاین قیام، امر به معروف و نهی از منکر عنوان نمودند.

وی افزود:مدیران و کارمندان در پاسخگویی به ارباب رجوع و مردم آستانه تحمل و انتقادپذیری خود را بالا ببرند.

بازوند گفت:اسراف، خودخواهی، تملق و دروغپردازی از منکرات رایج در ادارات است که لازم است برای رفع آن امر به معروف و نهی از منکر گسترش یابد.

 جعفر همتی نماینده و بازرس ویژه استاندار در امورات اجرایی استان‌و معاون امر به معروف و نهی از منکر دولت و مردم در نشست با اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت: سابقه امر به معروف و نهی از منکر به قدمت خلقت بشر است. این دو واجب و وظیفه همگانی، مورد تاکید موکد شرع مبین اسلام است‌ که متاسفانه با غفلت مواجه شده است‌.

وی بیان کرد : به تعبیر قرآن کریم، بخش عمده‌ای از مصیبتها و عبرتها و عذابهایی که در طول تاریخ بر بشر نازل شده است بخاطر غفلت از امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

 همتی افزو:هرجا که فساد رخنه کند، ارزشها ریزش خواهند کرد. باید هرکس وظیفه اش را به نحو احسن در مبارزه با فساد انجام دهد.

وی بیان کرد :خانواده شهدا و ایثارگران باید از احترام ویژه ای برخوردار باشند‌. یکی از معروف ها حضور به موقع مدیران ادارات در محل کار و رسیدگی به امور مردم است.

انتهای  پیام/ز



 

برای بهره وری بیشتر و توسعه کشور، امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت است

برچسب ها: استانداری ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.