سجادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حقوق بشر غربی‌ها جنبه شعاری و سیاسی دارد/ ضرورت حمایت کشورهای اسلامی از حقوق شیخ زکزاکی

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری بر ضرورت حمایت کشورهای اسلامی از حقوق شیخ زکزاکی تاکید کرد.

حقوق بشر غربی‌ها جنبه شعاری و سیاسی دارد/ ضرورت حمایت کشورهای اسلامی از حقوق شیخ زکزاکیسید کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره نقض حقوق بشر صورت گرفته علیه شیخ زکزاکی گفت: شیخ زکزاکی روحانی، دانشمند و رهبری شیعیان نیجریه را بر عهده دارد و کار خلافی هم انجام نداده است که اینگونه با او برخورد شود.

وی ادامه داد: او با شیوه تبلیغاتی که داشت باعث شد میلیون‌ها نفر شیعه بشوند و دانش آموخته قم هستند و به شیوه تبلیغ هم ورود دارد، ولی متاسفانه با توجه به اینکه عربستان در نیجریه نفوذ دارد، به این صورت با او برخورد و شکنجه شد.

سجادی با اشاره به وخامت حال رهبر شیعیان نیجریه تصریح کرد: از کسانی که ادعای حقوق بشر دارند و برای موضوعات مختلف اعلامیه و بیانیه می‌دهند و نشست برگزار می‌کنند، تعجب دارد که برای این فرد که از رهبران مسلمان و شیعه نیجریه است کار خاصی انجام نداده و نمی‌دهند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: این مسئله نشان می‌دهد که غربی‌ها از حقوق بشری حرف می‌زنند که غربی است و برای شهروندان و افراد روستایی غربی است و بقیه انگار بشر نیستند.

وی ادامه داد: موضوعی که در یمن هم شاهد آن هستیم، کشور‌هایی که با عربستان سعودی ائتلاف کرده‌اند، را تشویق می‌کنند که حق مردم و زنان و کودکان و کهنسالان را ضایع کنند و مناطق یمن را بمب باران کنند، در حالی این افراد هیچ گناهی مرتکب نشده‌اند.

سجادی تصریح کرد: در مورد شیخ زکزاکی نیز همین طور است، آنان بویی از مرام و معرفت نبرده‌اند و حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند که این فرد را با این کهولت سن و بیماری که دارند، دستگیر کرده‌انددر حالی که باید سریعا بیماریش معالجه شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با انتقاد از رویه حمایتگرانه آنان از جاسوسان به بهانه حمایت از حقوق بشر تصریح کرد: در نتیجه حقوق بشری که غربی‌ها می‌گویند جنبه شعاری و سیاسی دارد و هر طوری که سیاست اقتضا کند، آن را تعریف می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد نباید در این زمینه سکوت اختیار کنند، خاطرنشان کرد: سازمان‌های حقوق بشر اسلامی در کشور‌های اسلامی باید در این زمینه فعالیت خود را بیشتر کند  و انتظار می‌رود کشور‌های اسلامی و آسیایی و سایر سازمان‌های مرتبط از حقوق شیخ زکزاکی چه در فضای واقعی و مجازی حمایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار