تثبیت مالکیت ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی ملی کرمان

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: درراستای اجرای قانون کاداستر از مجموع ۱۷ میلیون هکتار اراضی ملی استان میزان ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار را تثبیت مالکیت شد .

تثبیت مالکیت ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی ملی کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا طالبی زاده مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در حاشیه بازدید رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمان و راور درمجلس از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: شبکه موقعیت یابی یکپارچه مالکیت‌ها با استفاده از گیرنده‌های ماهواره‌ای می‌تواند مختصات جغرافیایی را با حداکثر خطای ۳ سانتی متر برداشت کند که این امر سبب افزایش دقت نقشه‌های ثبتی شده، اما پیش از این برای موقعیت یابی حدود املاک از سیستم جی پی اس‌های دستی استفاده می‌شد که اختلافی در حدود ۲ الی ۳ متر را نشان می‌داد.

وی افزود: با استفاده از این سامانه عملکرد نقشه برداران در تمامی واحد‌های ثبتی به صورت آنلاین رصد می‌شود و چنانچه اخلالی در سیستم به وجود بیاید کارشناسان امر بلافاصله مشکل را بررسی و به رفع آن می‌پردازند.

طالبی زاده اظهار کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در راستای اجرای قانون کاداستر که از ابتدای سال ۱۳۹۴ عملیاتی شده، موفق شد از مجموع ۱۷ میلیون هکتار اراضی ملی استان میزان ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار را تثبیت مالکیت نماید و برای چهارمین سال متوالی رتبه برتر کشوری را در این زمینه کسب کند.

وی به مشکل کمبود نیروی انسانی اشاره کرد و اظهارداشت: علی رغم کمبود نیروی انسانی و شلوغی ادارات ثبت اسناد و املاک، توانسته ایم با ارائه خدمات الکترونیک تا حدودی حضور ارباب رجوع در ادارات ثبت را کاهش دهیم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در صورتی که درآمد حاصل از قانون کاداستر به ادارات ثبت اسناد و املاک اختصاص یابد اجرای قانون کاداستر و تثبیت مالیکت اراضی و املاک مردم و دولت تسریع پیدا خواهد کرد.
طالبی زاده با اشاره به اینکه شاکله قانون ثبت در سال ۱۳۱۰ تصویب شده و در برخی موارد با شرایط روز جامعه سازگاری ندارد بیان کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند با اصلاح قوانین و بروز رسانی آنان جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرند و زمینه خدمت رسانی به مردم را تسهیل نمایند.
انتهای پیام/ح

ثبت مالکیت اراضی ملی در کرمان

برچسب ها: مالکیت ، کاداستر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار