آزاد سازی ۱۶هزار متر مربع از حریم رودخانه‌ها در شهربابک

رئیس اداره آب منطقه‌ای شهربابک گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۶ هزار مترمربع از حریم رودخانه‌های شهرستان شهربابک که توسط افراد سودجو حصار کشی و تصرف شده بود توسط اداره آب منطقه‌ای شهربابک رفع تصرف و آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  بوستانی رئیس اداره آب منطقه‌ای شهربابک گفت: طبق ماده ۲قانون توزیع عادلانه آب بستر رودخانه ها، نهرها، مسیل ها، آبراهه‌ها و... متعلق به دولت جمهوری اسلامی و در اختیار وزارت نیرو می باشد و هر گونه دخل و تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها بدون مجوز خلاف قانون توزیع عادلانه آب است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه عده‌ای از افراد سود جو و فرصت طلب اقدام به تصرف حریم و بستر رودخانه و ساخت و ساز غیر قانونی در رودخانه‌ها را نموده اند، پس از شناسایی و دادن اخطاریه‌های لازم و سیر مراحل قانونی با اخذ تفویض نمایندگی از دادستان شهرستان و هماهنگی نیروی انتظامی اقدام به تخریب و رفع تصرف از مسیر این رودخانه‌ها به تعداد ۳۳ مورد و به میزان ۱۶ هزار متر مربع گردید.

بوستانی تصریح کرد: در همین راستا گروه‌های گشت و بازرسی، دائما در حال گشت و بازدید از مسیر رودخانه‌های شهرستان است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و تصرف اراضی بستر و حریم رودخانه‌ها اقدامات قانونی لازم انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/ی

برخورد با متصرفان حریم رودخانه های شهربابک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار