حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

التزام اروپا به تعهدات، شرط ماندن ایران در برجام است

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: در صورتی که اروپاکماکان به بی عملی و بی توجهی به تعهدات خود ادامه دهد، گام سوم ایران می‌تواند به خروج از برجام منجر شود

سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارزیابی گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران، گفت: مرحله اول و دوم کاهش تعهدات هر چند که دیر هنگام بود، اما نشان داد که امری تاثیر گذار است و می‌تواند آن‌ها را وادار به انجام برخی تعهدات کند و یا حجت بر ایران تمام شود که کل محدودیت‌های هسته‌ای را بردارد.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: در صورتی که اروپا کماکان به بی عملی و بی توجهی به تعهدات خود ادامه دهد، گام سوم ایران می‌تواند به خروج از برجام منجر شود درحالی که سران اروپا در تلاش هستند تا ایران را همچنان در برجام نگه دارند. اما در مقابل شرط ایران برای ماندن در برجام وفاداری اروپا به تعهدات برجامی و استفاده ایران از منافع برجام است.

حسینی با اشاره به اظهارات مقامات اروپایی مبنی بر اینکه اقدامات برجامی ایران را نقض عهد خوانده اند گفت:اقدامات ایران در چارچوب همان توافق برجام بوده و حتی اگر اسم کاهش تعهدات را نقض برجام بگذاریم اروپا از ابتدا در اجام تعهدات کوتاهی و در واقع برجام را نقض کرده است وحالا کسانی که خود آغازگر بدعهدی بوده‌اند و به تحریم‌های جدید آمریکا گردن نهاده‌اند نمی‌توانند طلبکار و مدعی باشند و ایران را محکوم کنند؛ چون اول باید عملکرد ناصواب خود را محکوم کنند که از ابتدا با آمریکا همراهی کرده و موجب چنین وضعیتی شده اند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پایان تاکید کرد: در گام سوم ایران این حق را دارد که تمام محدودیت‌ها را برداشته و فعالیت‌های هسته‌ای خود مثل قبل از برجام و به طور کامل انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار