در بیانیه‌ای صورت گرفت؛

تقدیر کانون رسانه جمنا از عوامل سریال گاندو

کانون رسانه جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب از عوامل سریال گاندو تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کانون رسانه جمنا برای تقدیر و تشکر از عوامل سریال تلویزیونی گاندو بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است:

متن این بیانیه به شرح زیر است: 

مسیر پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی مملو از واقعیاتی است که یادآوری و تبیین آن برای نسل‌های آینده یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. جمهوری اسلامی ایران تا به حال از غفلت مسئولین فرهنگی و رسانه‌ای خود کم آسیب ندیده و از این آسیب‌ها تجربیات فراوانی بدست آورده است. بی تردید ترجیح دادن منافع ملی بر منفعت اشخاص، احزاب و گروه‌ها برجسته‌ترین آموزه در مسائل مهم کشور بوده است. سازمان صدا و سیما در این مسیر، نقشی راهبردی، یکتا و تعیین کننده دارد.

جامعه بواسطه اعتماد به ارکان حکومت از صدا و سیمای ملی انتظار دارد با تولید برنامه‌های روشنگر اطلاعات لازم را به مردم منعکس کند. در شرایطی که رسانه‌های مزدور خارجی با هزینه‌های گزاف تمام تلاش خود را برای فریب مردم و گمراه کردن افکار عمومی به کار گرفته اند، عملکرد خنثی و بدون مبنا در ارگان رسانه‌ای کشور پذیرفتنی نیست.

خوشبختانه استفاده از ابزار‌های نوین برای روایت حقایق، بواسطه فعالیت گسترده‌تر جوانان در عرصه رسانه پرنگ‌تر از گذشته شده و جامعه شاهد ساخته شدن تولیدات استاندارد و شجاعانه است. مجموعه تلویزیونی "گاندو"که به روایت داستان چگونگی دستگیری جیسون رضائیان (جاسوس آمریکایی) و تبادل وی اختصاص داشت، یکی از اقدامات مثبت در صدا و سیما است.

سریالی که با فاصله زمانی کوتاه از اصل ماجرا با استفاده از یک گروه فیلمسازی حرفه‌ای ساخته شد و توانست مخاطبین بسیاری را به خود جلب کند.

هر چند به گفته سازندگان سریال برخی سکانس‌ها مورد اعمال نظر واقع شد، اما در مجموع صراحت لهجه آن قابل قبول بود. نمایش واقعیاتی که عموم مردم کمتر از آن مطلع می‌شوند همچون استدلال مسئولین در جلسات بین بخشی و همچنین ارائه ملموس چگونگی تحقق پروژه نفوذ در کشور از جمله نقاط به یاد ماندنی سریال مورد اشاره است.

استقبال کم نظیر مردم از سریال "گاندو" که با انعکاس پر قدرت تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی نمود بارزی پیدا کرد نشان می‌دهد جامعه با وجود مشکلات اقتصادی علاقه‌مند به شنیدن روایات مستندی است که ریشه معضلات را بی پرده بازگو کند. اقدامی که بی شک مانع فرار رو به جلوی بسیاری از افراد و شخصیت‌ها شده و زمینه پاسخگویی را در جامعه فراهم می‌کند. رویکرد مسئولین نسبت به این برنامه‌ها می‌تواند معیار مناسبی برای شناسایی میزان اعتقاد آنان به شفافیت و مردم محوری باشد، چرا که اصولا خواص از جزئیات اطلاع بیشتری داشته و مخاطبان سریال عامه مردم هستند.

کانون اصحاب رسانه جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب ضمن قدردانی از تمام عوامل سریال موفق گاندو، مسئولین شبکه سوم سیما و همچنین مدیریت سازمان اعلام می‌دارد طبق ارزیابی‌ها یکی از مولفه‌های اصلی قدرت غرب مبتنی بر تبلیغات است، چنانچه جامعه رسانه‌ای کشور با علم به این موضوع در جهت مقابله با آن نسبت به تولید برنامه اقدام نمایند، تمام بخش‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و .. از برکات این اقدام هوشمندانه بهره‌مند شده و در نهایت مردم عزیز ایران اسلامی به جایگاه رفیع‌تر نایل خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، جمنا ، گاندو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۰ تير ۱۳۹۸
ماشا الله کارتان بسیا عالی بود
آخرین اخبار