زمینه اشتغال ۴۰ درصد محکومان زندان ها فراهم شد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی چهارمحال و بختیاری از ایجاد زمینه اشتغال ۴۰ درصد محکومان زندان‌های استان خبر داد.

زمینه اشتغال ۴۰ درصد محکومان زندان های چهارمحال وبختیاری فراهم شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه توسعه اشتغال پایدار مددجویان بنیاد تعاون زندانیان، با بیان اینکه محکومان زندان‌ها به دو دسته تحت قرار و محکومان تقسیم می‌شوند گفت: ۴۰ درصد اشتغال فراهم شده در زندان‌های استان مختص محکومان زندانی است.

وی افزود: این اشتغال‌ها در زمینه کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی و خدمات می باشد.

حیدری ادامه داد: بنیاد تعاون زندانیان استان چهارمحال‌ و بختیاری از سال ۸۱ فعال شده و تاکنون شش کارگاه و مزرعه گل محمدی و هفت گلخانه در استان برای ایجاد اشتغال مهارت‌آموزی بیش از ۱۷۲ زندانی ایجاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه کارگروه توسعه اشتغال پایدار مددجویان زندانی بنیاد تعاون در راستای حمایت بخش‌های مختلف و سرمایه گذاری در حوزه اشتغال مددجویان زندان فعال شده است، افزود: معرفی ظرفیت بنیاد تعاون زندانیان به جامعه، استقرار صنایع پایدار جدید، توسعه اعزام به کار مددجویان برای کار به خارج از زندان و هم افزای نهاد‌ها و سازمان‌ها در توسعه اشتغال پایدار مددجویان از اهداف تشکیل این کارگروه است.

حیدری اضافه کرد: راه اندازی واحد‌های صنعتی و کارگاه‌های تولیدی در زندان در راستای حمایت از زندانی و خانواده زندانی است و هیچ رقابتی بین بخش خصوصی و فعالیت‌های این بنیاد وجود ندارد.

انتهای پیام/خ

ایجاد اشتغال برای محکومان زندان‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار