نماز جماعت آیت‌الله حسینی شاهرودی در پیاده‌روی اربعین دهه ۴۰ +عکس

تصویری از نماز جماعت آیت‌الله حاج سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در دهه چهل شمسی را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر روز یکشنبه بود که حضرت آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی از علمای حوزه علمیه قم به علت ایست قلبی و در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. این عالم وارسته فرزند مرحوم آیت‌اللّه العظمی شاهرودی (از مراجع طراز نجف اشرف) بود.

حضرت آیت‌اللّه سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در ماه جمادی الاول سال ۱۳۴۴ هجری قمری در نجف اشرف دیده به جهان گشودند و در خانواده‌ای رشد کردند که از متدیّن‌ترین و با تقواترین بیوت علمی نجف اشرف به شمار می‌رفت، چه آنکه از طرف پدری، والدی همچون مرحوم آیت‌اللّه‌العظمی حاج سیدمحمود حسینی‌شاهرودی داشتند که مستغنی از تعریف و بی‌نیاز از توصیف است.

آن شخصیت بزرگ از لحاظ عدالت، تقوی، زهد، ورع و فقاهت زبانزد خاص وعام بودند و پس از فوت مرحوم آیت‌اللّه‌العظمی سیدابوالحسن اصفهانی(قدس سره) سال‌های متمادی زعامت دینی و علمی و مرجعیّت عامّه حوزه‌های علمیه و جهان تشیّع را بر عهده داشتند. ذکر احوال ایشان از عهده این جزوه مختصر خارج است و در کتب مفصله زندگینامه آن مرجع عظیم‌الشأن همانند کتاب «الامام الشاهرودی» به رشته تحریر درآمده است.

در ادامه تصویری از نماز جماعت آیت‌اللّه حاج سیدمحمد شاهرودی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در دهه چهل شمسی مشاهده می‌کنید. گفتنی است ایشان  بارها و بارها به همراه طلبه‌ها در ایام اربعین مسیر نجف به کربلا را پیاده رفتند.

نماز جماعت ایت الله شاهرودی در مسیر پیاده روی اربعین +عکس

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین حسینی ، قدیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار