شیوه‌نامه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات متضمن حق و تکلیف مردم بررسی شد

شانزدهمین جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با حضور وزیر ارشاد و اعضای این کمیسیون برگزار شد.

شیوه‌نامه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات متضمن حق و تکلیف مردم بررسی شدبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شانزدهمین جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیش از ظهر امروز (۱۶ تیر ماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این کمیسیون و کمیته راهبردی برگزار شد.

در این جلسه شیوه‌نامه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات متضمن حق و تکلیف برای مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه حسین انتظامی، دبیر کمیسیون در سخنانی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مورد تاکید این کمیسیون است، فراهم کردن امکان دسترسی سریع و بدون تبعیض عموم به آن‌هاست.

او افزود: نبود دسترسی بدون تبعیض به مصوبات عمومی موجب ایجاد انواع رانت‌های اطلاعاتی و نابرابری‌های اجتماعی از جمله نابرابری در دستیابی به فرصت‌های اقتصادی اشتغال و آموزش می‌شود.

انتظامی گفت: تاکنون هشت شیوه‌نامه در جلسات کمیسیون مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است که چهار مورد آن پس از تأیید رئیس جمهوری توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دستگاه‌ها و سازمان‌ها ابلاغ شده است.

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات خاطرنشان کرد: تاکید ماده پنج قانون که اعلام می‌کند «مؤسسات عمومی مکلف‌اند اطلاعات موضوع این قانون را در حداقل زمان ممکن و بدون تبعیض در دسترس مردم قرار دهند» بیانگر روح این قانون است و راه را بر بهانه‌جویی می‌بندد.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی (رئیس دیوان عدالت اداری)، رضا طلایی نیک (معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح)، امیر ناظمی (رئیس سازمان فناوری اطلاعات)، رضا باقریاصل (دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات)، حسین انتظامی، حسام‌الدین آشنا، باقر انصاری، یونس شکرخواه، حسن نمکدوست، سعیدرضا عاملی و نصرالله جهانگرد به عنوان اعضای کمیته راهبری حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار