رئیس اتحادیه املاک همدان:

قیمت گذاری مسکن در دست مردم است/ دستگاه های مسئول ورود کنند

رئیس اتحادیه املاک همدان گفت: قیمت گذاری مسکن در کشور در خلاء نظارتی نهاد های مسئول در دست مردم است.

قیمت گذاری مسکن در دست مردم است/ دستگاه های مسئول ورود کنند ابراهیم جمالی رئیس اتحادیه املاک استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: بازار مسکن همدان رونق قابل قبولی ندارد و به سمت رکود در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه این وضعیت رکود به بازار اجاره مسکن نیز کشیده شده است، گفت: بسیاری از مردم تمایل به تمدید منزل و مورد اجاره ی خود دارند چراکه با وضع موجود و افزایش اجاره بها و کمبود مسکن پیدا کردن مسکن جدید بسیار مشکل است.

رئیس اتحادیه املاک همدان  با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره بها در همدان گفت: قیمت مسکن و حتی اجاره بها در هیچ کجای همدان کارشناسی و اصولی نیست و مردم با هر نرخی که می خواهند منازل خود را اجاره می دهند.

جمالی با بیان اینکه اتحادیه های املاک وظیفه قیمت گذاری را ندارند و فقط در حوزه ثبت معاملات فعالیت می کنند،گفت: مردم با مراجعه به مشاوران املاک هر قیمتی که مدنظرشان باشد را به عنوان می کنند در صورتی که مبلغ مورد نظر از قیمت واقعی و کارشناسی بسیار بالاتر است.

وی با بیان اینکه طبق قانون، مشاوران املاک نمی توانند در این مورد دخالت کنند گفت: انتظار این است که مسئولان و دستگاه های مربوطه بر قیمت گذاری مسکن در همدان نظارت داشته باشند.

رئیس اتحادیه املاک همدان در ادامه بیان کرد: متاسفانه و برخلاف قوانین ، قیمت گذاری در حوزه مسکن به عهده مردم است که این خود موجب  بی سامانی در بازار مسکن شده است.

جمالی با بیان اینکه این وضعیت موجب رکود کسب و کار مشاوران املاک شده است، گفت: مشاوران املاک نمی توانند قیمت و مبلغ را به موجر و مالک تحمیل کندو  در خلاء نهاد های مسئول افزایش قیمت مسکن را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار مشاور املاک در همدان وجود دارد، گفت: برخی از مشاوران املاک در حوزه ساخت و ساز و مشارکت نیز ورود پیدا کرده اند که این کار با کسب مجوز از سازمان های مربوطه و انجمن انبوه سازان همدان امکان پذیر است  در غیر این صورت با آن ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/د.ا

بی سامانی قیمت گذاری مسکن و اجاره بها در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار