انتشار به مناسبت ایام دهه کرامت؛

نماهنگی زیبا از دیدار خادمان امام رضا(ع) با شیخ زکزاکی

نماهنگی زیبا از حضور کاروان زیرسایه‌خورشید در نیجریه و دیدار خادمان امام رضا(ع) با رهبر شیعیان نیجریه را مشاهده می‌کنید.

نماهنگی زیبا از حضور کاروان زیرسایه‌خورشید در کشور نیجریه و دیدار با شیخ زکزاکی +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طی چند روز گذشته، گزارش‌ها از وخامت حال شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه حکایت داشت و چند روز پیش خبر رسید که شیخ زکزاکی در زندان دچار «مسمومیت شدید» شده است. تیم پزشکی معالج وی همزمان اعلام کرد در خون «شیخ» مقدار زیادی سرب و کادمیوم مشاهده شده و این مقدار بسیار خطرناک و کشنده است. کبد وی نیز آسیب جدی دیده است. همچنین گفته می‌شود چند بار دولت نیجریه تلاش کرده است او را مسموم کند، اما با هوشیاری شیخ برخی از این تلاش‌ها خنثی شده است.

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر محبوب و پیرمرد ۶۶ ساله‌ چهار سال است در زندان حکومت نیجریه قرار دارد. در ۲۲ آذر ۹۴ نیروهای ارتش نیجریه با هجوم به مراسم عزاداری که توسط وی ترتیب داده شده بود، بسیاری از اعضای جنبش اسلامی نیجریه را به شهادت رساندند. شیخ زکزاکی هم بر اثر اصابت چندین گلوله زخمی شد و توسط ارتشیان نیجریه ربوده و به مکان نامعلومی منتقل شد.

شیخ زکزاکی از طرفداران امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی است. وی توانست در چهار دهه اخیر با توسل و الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران میلیون‌ها نفر از مردم نیجریه را شیعه و جنبشی اسلامی در این کشور راه‌اندازی کند. نیروهای وهابی مانند «بوکوحرام» که داعش نیجریه محسوب می‌شوند با حمایت‌های عربستان سعودی و برخی شیوخ دیگر خلیج‌فارس همواره از دشمنان جنبش شیخ بودند.

به تازگی نماهنگی  زیبا از حضور کاروان زیرسایه‌خورشید در کشور نیجریه در سال ۱۳۹۳ و دیدار خادمان حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) با شیخ زکزاکی  در فضای مجازی منتشر شده است که در ادامه می توانید این نماهنگ را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۵ تير ۱۳۹۸
درود بر او
آخرین اخبار