آغاز کشت برنج در سطح یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی پارس آباد

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: کشت برنج در سطح یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شامات شهرستان پارس آباد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی علایی، فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: امسال کشت برنج در سطح یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شامات شهرستان پارس آباد آغاز شده که پیش بینی می‌شود ۵ هزار تن شلتوک تولید شود.

وی با توجه به اینکه پارس آباد در حاشیه رود ارس قرار گرفته و مسیر شامات شهرستان پارس آباد به طول ۵۰ کیلومتر است، افزود: از کشاورزان عزیز درخواست شده است  با رعایت قوانین و مقررات در شامات نسبت به کشت برنج اقدام کنند تا آبی که از کشور خارج می‌شود و در شامات است از این منابع آبی و خاکی استفاده کنند.

فرماندار شهرستان پارس آباد تاکید کرد:  به‌جز شامات در سایر زمین‌های زراعی کشت برنج ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی انجام خواهد شد.

علایی با اشاره به اینکه به‌طور متوسط از هر هکتار دو و نیم تن برنج خالص استحصال می‌شود، ادامه داد: شهرستان پارس آباد با دارا بودن زمین‌های حاصل‌خیز یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است که آب مورد نیاز محصول برنج از نهرهای سنتی حاشیه رود مرزی ارس تامین می‌شود که برنج آن طعم و عطر خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه شالیکاری شغل اصلی شامات‌نشینان شهرستان پارس آباد است و کشاورزان این منطقه در تولید بذر شلتوک مورد نیاز کشور سهم بسیاری دارند، افزود: شالیکاری از زمان کاشت تا برداشت به کارگر نیاز دارد که باعث اشتغال جوانان این منطقه شده است.

انتهای پیام/ع

پارس آباد یکی از قطب های کشاورزی کشور است

 

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.