حضور هئیت وزارت کشور در نشست مقدماتی ۶ جانبه رایزنی منطقه ای؛

ذوالفقاری: ما قربانی منافع دیگر کشور‌ها شده ایم

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مقدماتی «مهاجرت نامنظم و قاچاق انسان» در ترکیه حضور یافت.

 به گزارش حوزه دولت ‌گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان‌،نشست مقدماتی «مهاجرت نامنظم و قاچاق انسان» با حضور معاونین وزرای کشور‌های ایران، افغانستان، پاکستان، عراق، آذربایجان و ترکیه با خیر مقدم والی استانبول و نطق افتتاحیه وزیر کشور ترکیه در شهر استانبول و به مدت دو روز آغاز شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این نشست ضمن بیان دیدگاهها، مواضع و پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران گفت: ضرورت دارد تا با ایجاد یک کارگروه مشترک در سطح مدیران کل، از وزارت کشور ۶ کشور حاضر در این نشست، پیش نویس همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، کنترل مهاجرت‌های غیرقانونی، مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات و همچنین مسئولیت پذیری و حمایت‌های سیاسی- اقتصادی و فنی جامعه بین الملل و به ویژه کشور‌های غرب تهیه و در نشست وزرا نهایی شود.

ذوالفقاری همچنین با اشاره به اینکه شش کشوری که در این اینجا جمع شده‌اند، هزینه منافع برخی قدرت‌های جهانی و دیگر کشور‌ها را پرداخت می‌کنند، گفت: ما قربانی منافع دیگر کشور‌ها شده ایم. پس علاوه بر همکاری‌های همه جانبه با یکدیگر، ضروری است مسئولیت پذیری سایرکشور‌ها را نیز مطالبه کنیم.

در این نشست پس از بیان دیدگاه‌ها و مواضع کشور‌های حاضر در زمینه چگونگی مبارزه با پدیده شوم مهاجرت نامنظم و قاچاق انسان از سوی سرپرست هیأت‌های شرکت کننده، انتظارات و پیشنهادات کشور‌ها در جهت هم افزایی منطقه‌ای مطرح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار