انتقاد شدید نماینده دموکرات از موضع دولت ترامپ در قبال پناهجویان

نماینده دموکرات ایالت نیویورک وضعیت بازداشتگاه‌های مهاجران در مرز‌های آمریکا را هولناک توصیف کرد.

نماینده دموکرات: مقامات اداره گمرک پناهجویان را وادار به خوردن آب توالت می‌کنندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، الکسندریا اوکاسیو کورتز، نماینده دموکرات ایالت نیویورک پس از بازدید روز گذشته از یکی از بازداشتگاه‌های مهاجران در تگزاس وضعیت آن را وحشتناک و تاسف بار خواند. کورتز همچنین تهدیدات جنسی علیه خود را از سوی مقامات اداره حفاظت مرزی و گمرکی را محکوم کرد.

الکسندریا اوکاسیو کورتز که روز گذشته به همراه همکاران دموکرات خود به بازداشتگاه پناهجویان در کلینت مکزیک رفته بود با تهدیدات جنسی از سوی گروهی با نام اداره گمرک و حفاظت مرزی (سی بی پی) در فیس بوک با ۹ هزار و ۵۰۰ عضو مواجه شد.

کورتز در واکنش به تهدید جنسی علیه خود در صفحه شخصی توئیترش نوشت: ۹ هزار و ۵۰۰ مقام سی بی پی الگو‌های رفتاری مربوط به مهاجران مرده را به اشتراک گذاشته و از خشونت و سوء رفتار جنسی علیه اعضای کنگره صحبت به میان می‌آوردند. چگونه می‌توان به فرهنگ اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا برای محافظت انسانی از پناهجویان اعتماد کرد.

این نماینده دموکرات همچنین پس از دیدار روز دوشنبه از بازداشتگاهی در تگراس وضع آن را هولناک توصیف کرد. کورتز در توئیتر خود نوشت: می‌دانم چرا افسران اداره گمرک و حفاظت مرزی مرا تهدید به آزار جسمی و جنسی می‌کنند. افسران (اداره گمرک و حفاظت مرزی) زنان پناهجو را در سلول‌های بدون آب نگه می‌دارند و به آن‌ها می‌گویند از آب توالت برای آشامیدن استفاده کنند. این رفتار مناسب آن‌ها در مقابل اعضای کنگره بود. اکنون من وضع داخلی این بازداشتگاه‌ها را مشاهده کردم. این مسئله تنها برای کودکان نبود بلکه درباره همه بود. همه از آب توالت برای آشامیدن استفاده می‌کردند. مقامات در مقابل اعضا کنگره به آن‌ها می‌خندیدند.

کورتز گفت که او این مسئله را با مقامات ارشد درمیان گذاشته، اما این مقامات مدعی شدند که کارکنان آن‌ها در نتیجه استرس و فشار گاهی دست به چنین اقداماتی می‌زنند و از پذیرش مسئولیت آن سرباز زدند. نماینده دموکرات در توئیتر خود آورد که پس از آنکه به زور وارد یکی از سلول‌های زنان شد و شروع به صحبت با آن‌ها کرد. یکی از آن‌ها رفتار مسئولان بازداشتگاه را به جنگ روانی تشبیه کرد و گفت مسئولان بدون دلیل و بی موقع آن‌ها را از خواب بیدار کرده و از القاب نامناسب برای خطاب کردن آن‌ها استفاده می‌کنند.

بسیاری از نامزد‌های دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز‌های اخیر از اردوگاه‌های مهاجران در مرز این کشور بازدید کرده و انتقاداتی را علیه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور مطرح کردند.

شایان ذکر است، کاروان‌های مهاجران غیرقانونی از کشور‌های آمریکای مرکزی از پاییز گذشته برای آغاز زندگی جدید راهی مرز‌های آمریکا شده‌اند. رئیس جمهور آمریکا در فوریه سال جاری میلادی، بحران مهاجران را یک وضع اضطراری ملی توصیف کرد و از مکزیک خواست تا بخشی از بودجه ساخت دیوار مرزی را متقبل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار