تغییراتی بزرگ در بخش خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و

بی‌ام‌و برنامه دارد تا تولید مدل‌های i3 و i8 را متوقف کرده تا طرح مفهومی Vision M Next را به صورت گسترده عرضه کند.

تغییراتی بزرگ در بخش خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس اطلاعات جدیدی که از بخش خودرو‌های الکتریکی شرکت آلمانی بی‌ام‌و به گوش می‌رسد، تغییراتی بزرگ در این بخش در حال وقوع است که مستقیما آینده تولید محصولات الکتریکی بی‌ام‌و را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شرکت بی‌ام‌و با گسترش تولید خودرو‌های الکتریکی، در سال ۲۰۱۱ خانواده‌ای جدید به خط تولید خودرو‌های خود اضافه کرد، بخش جدید با پسوند i نشان دهنده خودرو‌های پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی این شرکت است، دو محصول برجسته خانواده i در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ با نام‌های i3 و i8 معرفی شدند. شرکت آلمانی پس از ارائه طرح‌های مفهومی هر دو مدل، تولید آن‌ها را آغاز کرد و i3 با پیشرانه تمام الکتریکی و i8 با پیشرانه پلاگین هیبریدی وارد بازار شدند. هر دو مدل با توجه به امکانات پیشرفته، سیستم رانندگی نیمه‌خودران، فناوری‌های نوین و بازدهی بالا، به سرعت از خودرو‌های محبوب بازار شدند و به فروش بالایی دست یافتند. در چند وقت اخیر اخبار و شایعاتی برای نسل دوم سری i به گوش می‌رسید، اما با توجه به مصاحبه یکی از مدیران بی‌ام‌و، تولید این دو مدل متوقف خواهد شد.

تغییراتی بزرگ در بخش خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و

تغییراتی بزرگ در بخش خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و

استراتژی جدید بی‌ام‌و برای بخش خودرو‌های الکتریکی

بی‌ام‌و به تازگی طرح مفهومی خودرو هیبریدی Vision M Next را به نمایش گذاشت، این مدل با توجه به امکانات بسیار پیشرفته‌ای که دارد به عنوان پرچمدار بخش خودرو‌های هیبریدی شرکت آلمانی شناخته خواهد شد، به همین جهت مدیر بخش تولید بی‌ام‌و اعلام کرد:"هیچ جانشین مستقیمی برای دو مدل i3 و i8 عرضه نخواهد شد. " درواقع بی‌ام‌و برنامه دارد تا توقف تولید دو مدل i3 و i8 توجه خود و خریداران را برروی مدل Vision M Next بگذارد تا این خودرو به عنوان پرچمدار جدید هیبریدی این شرکت، به صورت گسترده تولید شده و به یکی از پرفروش‌ترین خودرو‌های هیبریدی در بازار جهانی تبدیل شود.

تغییراتی بزرگ در بخش خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و

تغییراتی بزرگ در بخش خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و

تغییراتی بزرگ در بخش خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و

مشخصات طرح مفهومی Vision M Next

طبق اعلام بی‌ام‌و، طرح مفهومی Vision M Next مانند خودرو‌های سری M این شرکت از قدرت و بازدهی بالایی برخوردار است، پایه و اساس ساختار این مدل از همان فیبرکربن و آلومینیومی که در i8 مورد استفاده قرار گرفته بود، تهیه شده، اما در i8 از یک پیشرانه توربوشارژ سه سیلندر خطی و یک موتور الکتریکی استفاده شده بود، در حالی که Vision M Next به پیشرانه چهار سیلندر خطی با یک موتور الکتریکی مجهز خواهد شد. با این سیستم قدرتمند، پرچمدار آینده بی‌ام‌و، ۶۰۰ اسب‌بخار نیرو آزاد خواهد کرد و صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در ۳ ثانیه طی می‌کند. البته طبق گزارش‌های موجود امکان دارد، این مدل با پیشرانه تمام الکتریکی معرفی شود و یا حداقل دارای یک نسخه تمام الکتریکی باشد.


بیشتر بخوانید:طرح مفهومی ابرخودروی آفرود لامبورگینی منتشر شد +تصاویر


انتهای پیام/

تغییراتی  در  خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پراید سوار
۲۳:۱۰ ۱۱ تير ۱۳۹۸
اگر موتور الکتریکی متوژن بزاره قدرتش مثل محصولات سایپا چند برابر میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی موسوی
۲۰:۵۸ ۱۱ تير ۱۳۹۸
این که چیزی نیست،پراید خودمون امکاناتش بیشتره !!!