پذیرش بیش از ۲۸ هزار نفر میهمان فرهنگی در اردبیل

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از پذیرش بیش از ۲۸ هزار نفر میهمان فرهنگی در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین برزگر، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۲۵ خرداد تا ۸ تیرماه ۹۸، تعداد ۲۸ هزار و ۴۴۴ نفر میهمان فرهنگی استان اردبیل را برای سفر تابستانی خود انتخاب کرده اند، گفت: تعداد ۷ هزارو ۹۰۱ خانوار در قالب ۹۷ هزار و ۶۵۴ نفر روز میهمان فرهنگی در استان حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام تعطیلات تابستانی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹ پایگاه و ۱۴۴ آموزشگاه و مدرسه در استان اردبیل برای خدمت‌رسانی به مسافران تابستانی آماده شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: یک هزار و ۲۲۳ کلاس درس برای پذیرایی از مسافران تابستانی آماده شده که از این تعداد ۳۶۳ کلاس از نوع ویژه است.

برزگر تصریح کرد: ۵۳۴ کلاس از نوع «الف» هستند که دارای تلویزیون و یخچال، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، فرش، موکت، پتو و بالش هستند و ۳۲۶ کلاس از نوع «ب» است که دارای فرش، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، فرش و موکت و پتو است.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های اردبیل، سرعین، مشگین شهر، بیله‌سوار، پارس آباد، گرمی و خلخال علاوه بر مدارس خانه‌های معلم نیز آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران عزیز به‌ویژه فرهنگیان محترم است.

معاون آموزش و پرورش استان اردبیل از آمادگی همه‌جانبه برای میزبانی شایسته از مسافرین خبر داد و گفت: ۴۷۳ نفر به‌عنوان عوامل اجرایی در طول تابستان و در مدارس مختلف به مسافرین و گردشگران خدمات ارائه خواهند کرد.

برزگر گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۶۵ هزار نفر در قالب ۱۰۸ هزار خانوار در مدارس، خانه معلم، اردوگاه و پردیس دانشگاه فرهنگیان استان اسکان پیدا کردند که پیش‌بینی می‌کنیم امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد اسکان تابستانی داشته باشیم.

گفتنی است میهمان فرهنگی از استان‌های خوزستان، کرمان، تهران، کرج، خراسان، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، اصفهان، شیراز، یزد، پذیرش شده اند و بیشترین آمار در مشگین شهر از آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/ح

اردبیل آماده میزبانی شایسته از مسافران فرهنگی

برچسب ها: فرهنگیان ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.