حجت‌الاسلام حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رژیم نیجریه باید هرچه زودتر دستور آزادی شیخ زکزاکی را بدهد/ تلاش دشمنان برای مسمومیت رهبر شیعیان این کشور

مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی نسبت به وخیم‌تر شدن وضعیت جسمانی رهبر شیعیان نیجریه واکنش نشان داد.


رژیم نیجریه باید هرچه زودتر دستور آزادی شیخ زکزاکی را بدهد/ تلاش دشمنان برای مسمومیت رهبر شیعیان این کشورحجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی، مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به ارزیابی آخرین وضعیت جسمانی رهبر شیعیان نیجریه پرداخت و با بیان اینکه در خون شیخ زکزاکی مقدار بسیار زیادی سرب و کادمیوم مشاهده شده است، اظهار کرد: این مقدار از سرب و کادمیوم در خون بر اساس نظر پزشکان بسیار خطر ناک و کشنده است.

وی با بیان اینکه کبد رهبر شیعیان نیجریه آسیب شدید دیده و دندان‌های شیخ سیاه شده است، ادامه داد: یکی از پزشکان این عارضه را ناشی از گلوله‌های سربی و ترکش‌هایی می‌داند که از هنگام اسارت هنوز دربدن شیخ باقیمانده و رژیم نیجریه اجازه نداده مورد عمل جراحی قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه رژیم نیجریه چندین بار تلاش کرده است که شیخ زکزاکی را مسموم کند، ولی با هوشیاری شیخ برخی از این تلاش‌ها خنثی شده است، خاطر نشان کرد: این اتفاقات مشکوک این گمان را تقویت می‌کند که ممکن است در موارد مختلف غذا‌های شیخ زکزاکی را مسموم کرده باشند.

وی افزود: در صورتیکه رژیم نیجریه با آزادی فوری شیخ برای جراحی و معالجه ایشان موافقت نکند، احتمال شهادت شیخ وجود دارد و در این صورت مسئولیت مستقیم آن به عهده این رژیم خواهد بود.

گفتنی است شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه سه سال پیش پس از کشتار جمعی بیش از ۱۰۰۰‌نفر از مسلمانان نیجریه به اسارت در آمد و در طول سه سال گذشته با پیکری مجروح و چشمان آسیب دیده علیرغم حکم آزادی توسط دادگاه نیجریه همچنان برخلاف کنوانسیون‌های بین المللی در یک پایگاه نظامی همراه با همسر مظلوم و مجروح نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
خداحفظ کنه اين شيخ عزيز رو
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۷:۴۲ ۰۹ تير ۱۳۹۸
شیخزکزاکی باید آزاد شود اگه نیاز به کمک وهمراهی ما مردم هم باشه آماده ایم (راهپیمایی)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۰۹ تير ۱۳۹۸
شيعيان سراسر دنيا چقدر مظلوم و مورد ستم هستن
آخرین اخبار