پیشگیری اولویت حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر است

رییس شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر استان کرمان گفت:مقابله، درمان، پیشگیری و صیانت از مهمترین حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر هستند.

پیشگیری اولویت حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جواد فدایی، استاندار و رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان در همایش بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: آگاه‌سازی مهمترین و بهترین روش برای پیشگیری است که نباید نصیحت باشد بلکه باید تغییر در دانش، نگرش و رفتار باشد.

وی تاکید کرد: عوامل گرایش به مصرف مواد مخدر باید شناسایی شود وی افزود: عوامل فردی و ویژگی‌های شخصی، عوامل اجتماعی، سخت‌گیری و آسان‌گیری بیش از حد، راحتی تهیه مواد مخدر، عوامل فرهنگی و ارزشی و عوامل اقتصادی از مهمترین عوامل گرایش به مواد مخدر هستند.

سرهنگ ناصر فرشید، جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان هم گفت: مواد مخدر به عنوان یک زلزله خاموش و یکی از ابزار‌های جنگ نرم معانید و مخالفین نظام است.

وی افزود: شاهد رشد فزاینده تولید مواد مخدر در کشور‌های همسایه هستیم و هدف آن‌ها کاهش آرامش قشر جوان، نوجوان و سایر افراد جامعه است.

وی با بیان این مطلب که نیروی انتظامی استان کرمان در کنار سایر کمیته‌ها به امر مقابله با مواد مخدر پرداخته است، تصریح کرد: استان کرمان تاکنون ۵۷۴ شهید مواد مخدر داشته است و در سال گذشته ۷ شهید مقابله با مواد مخدر تقدیم کشور کرده است.

وی از کشف و ضبط بیش از ۹۳ تن انواع مخدر در سال ۹۷ در سطح استان کرمان خبر داد و گفت: در سه ماهه اول امسال ۲۴ تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده که ۲۳ تن آن را نیروی انتظامی کشف و ضبط کرده است.

سرهنگ فرشید اظهار کرد: با توجه به نوع کشفیات مواد مخدر از سال گذشته و سه ماهه اول امسال شاهد افزایش کشف مواد محرک و روان گردان هستیم لذا خانواده‌ها باید آگاهانه برخورد کنند.

انارکی، دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر کرمان گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری اعتیاد اولین آسیب اجتماعی است لذا باید دستگاه‌های مربوط در پیشگیری از اعتیاد همکاری لازم داشته باشند.

وی افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری اعتیاد اولین آسیب اجتماعی است لذا باید دستگاه‌های مربوط در پیشگیری از اعتیاد همکاری لازم داشته باشند.

وی تصریح کرد: استان کرمان استان مقابله‌ای با مواد مخدر است که باتقدیم شهداء و جانبازان فعالانه فعالیت دارد.

وی اظهار داشت:ستاد مبارزه با مواد مخدر علاوه بر مبارزه با مواد مخدر، درمان و کاهش آسیب اولویت نخست خود را پیشگیری قرار داده است.

وی شعار یاری‌گر هم باشیم را شعار امسال ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات کمپ ماده ۱۶ در استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم با فراهم‌سازی زمینه اشتغال معتادین بهبود یافته از روی آوری دوباره آن‌ها به مواد مخدر جلوگیری شود.

در پایان از خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر و فعالان حوزه مبارزه بامواد مخدر تجلیل شد.

انتهای پیام/س

رشد فزاینده تولید مواد مخدر در کشور‌های همسایه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار