ورود ۱۹۶ هزار و ۵۹۰ فقره پرونده به محاکم چهارمحال و بختیاری

در سال گذشته، ۱۹۶ هزار و ۵۹۰ فقره پرونده به محاکم استان چهارمحال و بختیاری وارد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته ۱۹۶ هزار و ۵۹۰ فقره پرونده به محاکم استان وارد که با احتساب پرونده‌های مانده از سال‌های قبل در پایان سال، ۱۹۶ هزار و ۶۱۷ پرونده مختومه شد.

وی افزود: در شورا‌های حل اختلاف استان نیز در سال گذشته، ۶۵ هزار و ۱۹۵ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و در پایان سال با مجموع پرونده‌های مانده از سال قبل، ۶۵ هزار و ۲۳۶ پرونده مختومه گردید.

بهرامی اضافه کرد: در سال ۹۷ نیز ۳۷ درصد از پرونده‌های رسیدگی شده در شورا‌های حل اخلاف استان به صلح و سازش منتهی گردید و تعداد ۸ فقره پرونده قتل عمد به گذشت شکات و منتفی شدن قصاص منجر شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در محاکم کیفری استان به ترتیب مربوط به جرایم توهین به اشخاص عادی، سرقت مستوجب تعزیر و ضرب و جرح عمدی بود.

بهرامی گفت: در محاکم حقوقی نیز بیشترین پرونده‌های وارده به ترتیب در سه موضوع تأمین خواسته، مطالبات خسارات دادرسی و مطالبه وجه تشکیل و تحت رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های قوه قضائیه و در جهت حفظ حقوق عامه، در سال گذشته ۱۶۵ هکتار از اراضی مشرف به رودخانه زاینده رود در استان آزاد سازی شد.

بهرامی، تخریب ۹۰۰ ویلای غیر مجاز، پلمپ ۵۰ فقره چاه آب و پاکسازی و استاندارد سازی حریم جاده‌های چهارمحال و بختیاری را از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان برای حفظ عامه و حقوق بیت المال در سال ۹۷ بیان کرد.

انتهای پیام/ف

تخریب ۹۰۰ ویلای غیر مجاز در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار