مشارکت مردم و رسانه‌ها برای عبور از بحران کمبود آب

مدیر عامل آبفاشهری مازندران گفت: مشارکت مردم در مدیریت مصرف آب و رسانه‌ها در نهادینه سازی این امر مهمترین عامل گذر از چالش کمبود آب محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالهی مدیر عامل آبفاشهری مازندران با اشاره به اینکه کمبود آب از بزرگترین چالش قرن حاضر است و بسیاری از دولت‌ها به دنبال یافتن راه حل‌های مختلفی برای برون رفت از این بحران هستند، گفت: مشارکت مردم در مدیریت مصرف و رسانه‌ها در نهادینه سازی این امر مهمترین عامل گذر از این چالش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بکارگیری ظرفیت‌های رسانه و شبکه‌های اجتماعی در افزایش آگاهی عمومی و بالابردن دانش مصرف کنندگان امری ضروری است، افزود: آب علاوه بر اینکه عامل حیات بخش آدمی است به عنوان مهمترین عامل توسعه صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و شکوفایی بخش‌های زیست محیطی نقش سازنده و غیرقابل جایگزینی دارد.

وی با اشاره به کاهش میزان بارندگی در کشور و استان طی ۱۰ سال اخیر گفت: به دنبال افزایش تقاضای مصرف آب، میزان برداشت از سفره‌های آب زیر زمینی نیز افزایش یافت.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، افزود: آب شرب مشترکین مردم این استان از طریق ۲۹۸ حلقه چاه، ۳۰دهنه چشمه و ۳ سد در مجموع با دبی استحصالی ۲۱۷/۸ لیتر در ثانیه تامین می‌شود که در حال حاضر به دلیل افزایش جمعیت، توسعه شهر نشینی، فرسودگی تاسیسات، کاهش میزان بارندگی و عدم مدیریت مصرف با ۱۳۲/۱ لیتر در ثانیه کمبود آب در استان مواجه هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف آبرسانی در سطح استان گفت: علاوه بر اجرای این طرح‌ها، مشترکین نیز باید میزان مصرف روزانه آب شرب را کاهش دهند تا امکان بهره مندی از این نعمت خدادادی برای همه مهیا شود.

عبدالهی، با بیان اینکه مصرف یک پدیده رفتاری و مستقل از فرهنگ یک جامعه نیست و برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب، باید رفتار‌های نامناسب را در جامعه اصلاح و فرهنگ صحیح را جایگزین آن کرد، افزود: بستر و زمینه بسیاری از این راهکارها، جلب مشارکت عموم افراد جامعه است.

وی گفت: علاوه بر اصلاحات رفتاری، از طریق اصلاحات ابزاری شامل استفاده از انواع تجهیزات و ابزار کاهنده مصرف با فناوری‌های نوین، اصلاح تاسیسات و تجهیزات بهداشتی در بهینه سازی مصرف انرژی به ویژه آب می‌توان اقدام نمود.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران افزود: مدیران و کارکنان این شرکت نیز تلاش می‌کنند خدمات شایسته‌ای را به هم استانی‌های عزیز ارائه نمایند.
 
انتهای پیام/س
 

مشارکت مردم و رسانه‌ها در مدیریت مصرف آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار