برگزاری نشست صلح افغانستان در پاکستان

نشست صلح افغانستان امروز با حضور سیاست مداران برجسته افغانستان و وزیر امور خارجه پاکستان در مرکز پژوهشی لاهور در شهر مرری آغاز شد.

برگزاری نشست صلح افغانستان در پاکستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نشست صلح افغانستان، امروز (شنبه ۱ سرطان/ تیر) با حضور سیاست مداران برجسته افغانستان و وزیر امور خارجه پاکستان در مرکز پژوهشی لاهور در شهر مرری آغاز شد.

جمله گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، عطا محمد نور، رئیس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائی دولت افغانستان، عبدالطیف پدرام، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و حامد گیلانی، رئیس حزب معاذ ملی از جمله سیاست مداران برجسته افغانستان هستند که در این نشست شرکت کرده اند.

بنابر گزارش رسانه های پاکستانی، دستکم از ۳۰ چهره سیاسی افغانستان در این نشست دعوت شده است.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان که در آغاز این نشست سخنرانی کرد گفت: پاکستان خواستار یک افغانستان صلح آمیز است.

وی تاکید کرد که راه حل افغانستان توافق‌های سیاسی و نه نظامی است. وزیر خارجه پاکستان اظهار داشت: «کاملا روشن بسازیم که هیچ‌کس در پاکستان به دنبال هیچ نوع تئوری که عمق استراتژیک در افغانستان خوانده می‌شود نیست.»

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان که در نشست های صلح پیشین رهبری هیات افغانستان را بر عهده داشت در این اجلاس شرکت نکرده است.

در نشست صلح افغانستان در پاکستان همچنین هیچ نماینده ای از گروه طالبان شرکت نکرده و دولت افغانستان نیز نماینده رسمی در آن ندارد.

گفتنی است که این نشست صلح در حالی در پاکستان برگزار شده که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز در روزهای آینده در راس یک هیات عالیرتبه به این کشور سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.