نماینده ولی فقیه در کرمان خواستار شد؛

فعالیت های تبلیغات اسلامی مدرن وبروز شود

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: سازمان تبلیغات باید تلاش کند فعالیت های فرهنگی خود را به ویژه درفضای مجازی برای جوانان مدرن کند.

فعالیت های تبلیغات اسلامی مدرن وبروز شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: تبلیغ و رساندن پیام احکام در جامعه و به خصوص روستا‌ها و مناطق کم برخوردار به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است و این سازمان به صورت جهانی فعالیت می‌کند.

وی افزود: فراهم کردن بستر برای ارائه احکام اسلامی، اعتقادی و اخلاقی، متناسب با مخاطب‌های متنوع وحساسیت در گزینش مبلغ رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است و باید متناسب با مخاطب مبلغ‌ها را اعزام کنید.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به تغییر زندگی، مدرن شدن آن و بیشتر شدن نیاز‌های تبلیغی نسل جوان بیان داشت: حوزه سازمان تبلیغات بخشی از وظایف خود را متناسب با نیاز‌های زندگی جدید در تولید محتوا به خصوص در فضای مجازی معطوف کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات با توجه به توانایی که دارد، باید فعال‌تر عمل کند و بخشی از وظایف خود را در تولید محتوای خداپسندانه صرف کند، گفت: باید اعتبارات استانی بیشتر شود تا اتفاقات مبارکی در این عرصه رقم بخورد.

امام جمعه کرمان پیشنهاد داد: طرح جامعی در حوزه تبلیغات برگزار و هر سال این طرح بازنگری شود.

حجت الاسلام جلالی رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز دراین دیدار در سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی گفت: اعزام مبلغ عمومی که مهم ترین بخش آن از طریق ارتباط با طلاب قم و مجمع نمایندگان صورت گرفته، از فعالیت های این سازمان است.

وی با بیان اینکه ۱۷۵ نفر مبلغ در سطح استان مستقر شدند، افزود: ۵ نفردیگر نیز به دستور استاندار و هزینه وی در مناطق جنوبی اعزام شدند.

حجت الاسلام جلالی گفتمان دینی و حضور در عرصه های فرهنگی را از جمله فعالیت های این سازمان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این سازمان در عرصه های اجتماعی نیز فعالیت می کند، بیان داشت: آزادی ۱۰ زندانی، تهیه ۵۰ سری جهیزیه و جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم از مساجد با نظر امام جمعه برای سیل زدگان و اقدامات فرهنگی برای آن ها از جمله این فعالیت هاست.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان از برپایی ۳۶ موکب اربعین سال قبل سخن گفت و افزود: برای امسال نیز اولین جلسه را برگزار کرده ایم.

وی به کارهای بسیار خوب صورت گرفته در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: دوره آموزشی محتوا و سواد رسانه ای برگزار شده است و ما هم اکنون در هیچ شهرستانی دغدغه استاد نداریم و می توانیم از آن ها در جلسات عمومی مثل اعتکاف استفاده کنیم.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه بنا به ضرورت ۳۲ نفر مبلغ خانم دوره های مقدماتی را گذرانده و در دوره تکمیلی در حال آموزش هستند، افزود: این بانوان در شهرستان کرمان و در حاشیه کرمان به فعالیت می پردازند.

وی ساماندهی بانوان فرهیخته در همه عرصه های اجتماعی و مذهبی را از اقدامات این سازمان در حوزه بانوان عنوان کرد و گفت: این بانوان بنا به شعار سال در بحث اقتصادی کارهایی از جمله: خودکفایی بانوان در صنایع دستی صورت داده اند و محصولات و تولیدات آن ها را در مساجد و تکیه ها برای فروش عرضه می کنند.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: با مشورت اصناف قرار شده است از تکیه هایی که در سایر ایام سال کمتر استفاده می شوند، بهره برداری شود.

وی به اقدامات صورت گرفته این سازمان در حوزه قرآن اشاره کرد و تأمین مفسر جمع خوانی قرآن، برگزاری کارگاه های سبک زندگی اسلامی و راه اندازی 114 جلسه قرآنی خانگی در ایام کنگره شهدا و استمرار آن در طول سال را از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه قرآن عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

فعالیت های فرهنگی تبلیغات اسلامی بروز شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.