پیامدهای بی‌ثباتی سیاسی در انگلیس/ بدبینی اکثر انگلیسی‌ها نسبت به آینده کشورشان

ایندیپندنت براساس نتایج نظرسنجی‌های انجام شده اعلام کرد اکثر انگلیسی‌ها معتقدند کشورشان مسیری اشتباه را طی می‌کند.

پیامدهای بی‌ثباتی سیاسی در انگلیس/ بدبینی اکثر انگلیسی‌ها نسبت به آینده کشورشانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد براساس نتایج یک نظرسنجی، از هر پنج انگلیسی تقریبا چهار نفر (۷۹ درصد) بر این باورند که کشورشان در مسیری اشتباه گام برمی دارد. از زمان آغاز این بررسی ماهانه که به سال ۲۰۱۱ بازمی گردد بدبینی شهروندان انگلیسی درباره آینده این کشور به بالاترین سطح رسیده است و دیدگاه‌های مثبت آن‌ها از ژانویه سال ۲۰۱۸، کاهشی ۱۴ درصدی داشته است.

مدیر بخش تحقیقات موسسه نظرسنجی ایپسوس موری اعلام کرد بی ثباتی سیاسی کنونی در انگلیس که به دنبال بحران برکسیت گریبانگیر این کشور شده است احتمالا عامل تعیین کننده مهمی در نگرش منفی شهروندان انگلیسی درباره آینده کشورشان است.

انگلیس پس از فرانسه و آفریقای جنوبی سومین کشور از میان ۲۸ کشور مورد بررسی است که میزان خوشبینی شهروندان این کشور نسبت به آینده کشورشان بالغ بر نصف متوسط جهانی است که ۴۲ درصد تخمین زده شده است. انگلیسی‌ها نسبت به هر کشور دیگری درباره افزایش افراط گرایی در این کشور نگران هستند و ۲۲ درصد شهروندان این کشور این مسئله را از جمله سه موضوع اصلی مورد نگرانی خود اعلام می‌کنند.

در همین حال، نگرانی شهروندان انگلیسی درباره تغییرات جوی نیز به بالاترین سطح رسیده است و یک چهارم بالغ بر ۲۵ درصد آن‌ها این پدیده را یکی از سه نگرانی اصلی خود عنوان می‌کنند. شهروندان انگلیسی به لحاظ نگرانی درباره پدیده گرم شدن زمین پس از کانادا، چین و آلمان در جایگاه چهارم قرار می‌گیرند.

مدیر بخش تحقیقات موسسه ایپسوس موری می‌گوید بدبینی درباره مسیر حرکت انگلیس همچنان رو به افزایش است و از ماه مه سال ۲۰۱۱ میزان بدبینی در انگلیس هرگز تا این سطح که اکنون در اواسط سال ۲۰۱۹ شاهد هستیم نبوده است.

وی افزود بحران سیاسی کنونی و بن بست برکسیت در انگلیس احتمالا عوامل مهم تعیین‌کننده‌ای در نگرش منفی انگلیسی‌ها نسبت به این کشور هستند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد عوامل دیگری نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.

وی گفت مسائل مربوط به جرم و جنایت، خدمات درمانی و فقر همچنان از موضوعات مورد نگرانی انگلیسی‌ها محسوب می‌شوند، اما نگرانی درباره تغییرات آب و هوایی در صدر این نگرانی‌ها قرار دارد و چنانچه این روند ادامه داشته باشد باید منتظر آن باشیم که تغییرات جوی نقش مهمی را در آینده انتخابات عمومی انگلیس ایفا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار