عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد؛

تذکر تا محرومیت دائم از طبابت؛ حکم جعل مهر پزشکان/ متخلفان حوزه پزشکی به دادگاه کیفری ارجاع می‌شوند

قشلاقی گفت: افرادی که با استفاده از جعل مهر اقدام به طبابت می‌کنند؛ مجرم هستند و برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد.
 
تذکر تا محرومیت دائم از طبابت؛ حکم جعل مهر پزشکان/ متخلفان حوزه پزشکی به دادگاه کیفری ارجاع داده می‌شوندحسین قشلاقی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اگر فردی با استفاده از مهر جعلی اقدام به فعالیت پزشکی کند و در تخصصی غیر از رشته تحصیلی‌ مشغول به طبابت شود  از نظر قانون مجرم است زیرا این کار جرم محسوب می‌شود.

برخورد سازمان نظام پزشکی با متخلفان این  حوزه

وی ادامه داد: اگر حتی بیماران و مراجعه‌کنندگان به مطب پزشکان متخلف از فرد مورد نظر شکایتی نداشته یا به دلیل اقدامات وی دچار آسیبی نشده باشند، اقدام این فرد انتظامی است  و سازمان نظام پزشکی به عنوان متولی  با پزشک متخلف به طور جدی برخورد می‌کند.

 
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور افزود: مجازات جعل مهر از تذکر تا محرومیت دائم پزشک متخلف را شامل می‌شود؛ چنانچه مراجعه‌کنندگان به فرد متخلف دچار آسیب شده باشند و از وی شکایت شده باشد پرونده پزشک متخلف به دادگاه کیفری ارجاع داده می‌شود و مجازات‌های انتظامی از سوی سازمان نظم پزشکی در نظر گرفته می‌شود.
 
قشلاقی گفت: فارغ التحصیلان رشته پزشکی تنها می‌توانند در رشته خود مشغول به فعالیت شوند و اگر افراد در زمینه‌ای غیر از حوزه تحصیلی‌شان اقدام به طبابت کرده این کار بر اساس قانون و از نظر سازمان نظام پزشکی جرم محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.