واژگونی تانکر حامل مواد سوختی روستای برقرو در کردستان

در پی واژگونی یک دستگاه تانکر درمحور مریوان - سنندج حوالی روستای برقرو، ۲۰ هزار لیتر مازوت وارد رودخانه و موجب آلودگی آب و به خطر افتادن حیات آبزیان شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت :  طبق نظریه کارشناسان پلیس راه حاضر در محل حادثه، تخطی ازسرعت مطمئنه و ناتوانی راننده درکنترل وسیله نقلیه عامل اصلی واژگونی این تانکراعلام شده است.

حمیدی افزود: ۲۰ هزار لیتر از این مواد سوختی بعد ازطی ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر مسافت وارد حریم رودخانه   شد  و موجب آلودگی آب و به خطرافتادن حیات آبزیان شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان  با بیان اینکه این جاده هم‌اکنون درحال اصلاح و تعریض است، تصریح کرد: بخش زیادی ازاین مواد سوختی به وسیله شانه خاکی جاده جذب شده که جهت جلوگیری ازگسترش آلودگی باید اقدام به انتقال خاک آلوده به جایگاه دفع زباله شود.

وی با اشاره به شیب دار بودن محل و وجود رودخانه سیروان که منبع اصلی تأمین‌کننده آب اهالی این منطقه است، به کشاورزان و باغداران منطقه توصیه کرد تا زمان رفع آلودگی ازآبیاری زمین‌های کشاورزی و باغات خود خودداری کنند.

ازابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ مورد واژگونی تانکر‌های حامل موادسوختی درسطح استان رخ داده که بیشترین واژگونی‌ها درمحورمریوان – سنندج بوده است، به کشاورزان و باغداران منطقه توصیه کرد تا زمان رفع آلودگی از آبیاری زمین‌های کشاورزی و باغات خود خودداری کنند.

انتهای پیام / م

 به خطر افتادن  حیات آبزیان  بر اثر واژگونی تانکر حامل سوخت در سنندج

برچسب ها: واژگونی ، رودخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.